Internet Hungary mottója: Digitális ér(t)etlenség?

forrás Prim Online, 2007. október 11. 17:10

Az internet még alig nagykorú, de fejlődése máris új szakaszba lépett: előbb csak sokunk számára a hétköznapi élet nélkülözhetetlen eszközévé vált, ma már viszont egyre inkább olyan új társadalom- és közösségformáló erő, amely jó eséllyel legalább annyira megváltoztatja hétköznapjainkat, mint annak idején a kerék vagy az elektromos áram feltalálása.

A felmérések szerint hazánkban jelenleg kb. 3,5 millió ember internetezik többé-kevésbé rendszeresen a munkahelyén, otthon, internet-kávézókban vagy akár közterületeken. A dial-up hozzáférés egyre inkább visszaszorul, helyébe a folyamatosan bővülő sávszélességet kínáló ADSL, kábel, WIFI és mobil internet-szolgáltatások lépnek. A piac azonban a vártnál kisebb ütemben bővül, így a különböző technológiáknak és szolgáltatóknak egyre élesebb versenyt kell vívniuk az új előfizetőkért. A sokat emlegetett „digitális szakadékon” eközben egyre kevesebben igyekeznek átjutni: hazánk lakóinak több mint fele digitálisan írástudatlannak tekinthető. A közpolitikának és a piaci szereplőknek egyre égetőbb közös érdeke, hogy ezt a digitálisan „értetlen” tömeget valahogy átsegítse a szakadék túloldalára. Az államnak ez versenyképességi és esélyegyenlőségi, a piaci szereplőknek pedig egyértelműen üzleti kérdés - de az érdek közös. Mi történt az elmúlt évben a hazai internet és IKT világában? Semmi különös. Új egetverő online “”találmány” nem született, nincs aktuális sláger. Nem kell belekapnunk semmi újba; a meglévőt kellene fejleszteni. Közösségeket építünk és tartunk fent. Hogyan használjuk ki a bennük rejlő lehetőségeket? Site-okat alakítunk át a web2.0 jegyében. Vannak olyanok, akik jól használják ki a web2.0-ban rejlő lehetőségeket? Reményt keltő tény, hogy ma már több a mobil előfizetés, mint ahány lakosa van az országnak. A mobilinternet olyan sebességgel tör előre, hogy komolyan befolyásolhatja a hagyományos internet terjedését. Segíti. Nekik ellenben a tartalommal (is) meg kell küzdeniük. Hogyan tud egy független tartalomgyáros együttműködni a szolgáltatókkal? És ha már a tartalomnál tartunk: vajon a piac hazai „nagyágyúi” meddig tudják tartani pozícióikat? Mi történik a médiapiaci digitalizáció következtében? Jönnek az újabb globális cégek, mi meg nézünk, mint a moziban/tévében - már ameddig ezt így hívják. Mert a digitális tartalom átalakítja a hagyományos médiát és a médiafogyasztást is. De aki most észnél van és jó lóra tesz, az néhány év múlva is a nyertesek között ünnepelheti magát? A 2007-os Internet Hungary ezeket az alkalmazásokat és új üzleti modelleket kívánja bemutatni, kiváltképp azokon a területeken, ahol a hagyományos szolgáltatókat a tartalom (user generated content) és az átviteli szolgáltatások (IPTV, VOD, PVR stb.) oldaláról is fenyegető kihívások érik, érhetik.

Többek között a fenti kérdésekre keresik a választ a kétnapos Internet Hungary két szekciójában, több tucat szakértő és piaci szereplő bevonásával. Az idei évben a kiváló magyar szakemberek előadásai mellett több külföldi szakértőt is meghívtak, hogy segítségükkel még pontosabb képet kapjunk a közösségépítés piaci, szabályozási, tartalmi kérdéseiről.

Ian Neild futurológus idővonalat készít, amelyben felvázolja, miként változtatja meg a társadalmat és az egyént a digitalizáció. Előadásából ötleteket meríthetünk, hol keletkezhetnek piaci űrök és piaci igények, hogy elsők lehessünk.

Graham Vickery
az OECD képviseletében bemutatja, Ők mit látnak, mit mérnek a közép-európai és a magyar információs társadalomból.

Dan Hermann izraeli marketing szakember szerint a drámai változások fő oka az, hogy mi már a vásárlói hűség utáni korban élünk. A mai fogyasztókat egy új, mindent elárasztó és elsöprő motiváció hajtja: Az attól való félelem, hogy kihagynak valamit.

Balázs D. Attila
Kelet-Európai üzleti és kereskedelmi site-okat mutat be.

John W. Strand
a mobilitásban rejlő hallatlan lehetőségeket mutatja be a gazdaság és társadalom minden területéről: marketing, média, egészségügy, pénzügyi világ stb.

A konferencia gazdag programja további két workshoppal bővült: Workshop a digitális átállás, a digitális rádiózás és televíziózás bevezetésének szabályozói rendszeréről és Keresők az üzleti tevékenység szolgálatában címmel.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így alkalmazza a mesterséges intelligenciát a Bosch

Etikai határvonalakat húzott a Bosch a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásával kapcsolatban. A vállalat kötelező belső irányelvekben szabályozza, hogyan lehet termékeiben az MI-t használni. A Bosch MI etikai kódexének alapelve, hogy az MI-alapú döntéseket mindig az emberek ellenőrzik.

2020. február 26. 19:14

Progmatic Academy üzletrészt vásárol a Kulcs-Soft

A napokban került aláírásra az a szándéknyilatkozat, melynek értelmében a Kulcs-Soft Nyrt. 12%-os üzletrészt kíván szerezni a Progmatic Academy Korlátolt Felelősségű Társaságban. A vállalat hazai és nemzetközi szinten az egyik legdinamikusabban fejlődő intenzív, gyakorlatorientált szoftverfejlesztő képzési irányt képviseli, enyhítendő az általános munkaerőhiányt az informatikai szektorban.

2020. február 26. 17:51

Spíler Extra országos lefedettséggel a Telenortól

UEFA Bajnokok Ligája, La Liga, Premier League, FA-Kupa, SEHA Liga: február 25-től elérhető a Telenor MyTV online tévészolgáltatásában a Spíler2 csatorna HD minőségben, valamint mobiloperátorként országos lefedettséggel az elsők között a sporttartalmak széles kínálatát nyújtó Spíler Extra applikáció, nem csak Telenor ügyfeleknek.

2020. február 26. 16:29

Öt év alatt versenyképesebbé válhat a magyar gazdaság

A vállalatok és az ország gazdasági szempontból életképes jövője szorosan összefügg a szakképzett és motivált dolgozók megfelelő szűrésével és alkalmazásával. Viszont a legfrissebb kutatások alapján ma Magyarországon több, mint 40 százalék feletti a közepes- és nagyvállalatok fluktuációja, vagyis ötévente a teljes munkaerő bázis lecserélődik. A jelenség hátterére magyarázatot adhat, hogy a jelenleg felvett munkaerő 80 százaléka nem megfelelően kerül kiválasztásra.

2020. február 26. 13:20

F1-es csapattal írt alá támogatói szerződést a Casio

A Casio bejelentette, hogy két évvel meghosszabbította hivatalos támogatói szerződését a Forma 1-ben szereplő Scuderia Alpha Tauri csapattal, korábbi nevén a Scudeira Toro Rosso-val. A japán óragyártó és a versenycsapat közötti együttműködésnek köszönhetően tovább folytatódhat a Casio Edifice órák nemzetközi ismertségének növelése. A szponzori támogatás a „Sebesség és intelligencia” koncepció keretében valósul meg. 

2020. február 26. 11:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Nemzeti Közműszolgáltató nevében indult adathalász támadás

2020. február 25. 13:40

Lezárult a 28. Magyar Innovációs Nagydíj pályázat nevezése

2020. február 24. 11:45

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33
online sportfogadás