Kivonul Japánból a Samsung
A cég a lapos kivitelű televíziókkal kapcsolatban közölte, hogy ezek a termékek mostantól nem lesznek kaphatók Japánban, valamint „egyéb fogyasztói-elektronikai termékek”. A kijelentés részletezéséből kiderül, hogy az LCD televíziók, DVD-lejátszók és zenelejátszók sem lesznek kaphatók, valamint több hasonló kategóriába tartozó termékcsoport.
A meglepő lépés mögött egyértelműen anyagi okok szerepelnek, a vállalat a „gyenge nyereségességgel” indokolja a kivonulást. Az alacsony profithányadhoz ráadásul hozzájön az a tény, hogy a Samsung tavalyi forgalmának mindössze kevesebb mint 1 százaléka származott erről a területről, így vélhetően egyszerűen nem éri meg biztosítani a jelenlétet, bemutatótermeket és reklámkampányokat fizetni a túltelített piacú Japánban. A vállalat azonban nem fog teljesen eltűnni az országból, a cég üzleti partnerei számára továbbra is kínál számítógép-monitorokat és memóriachipeket, de közvetlen, a vállalattól történő értékesítéssel. Mindenesetre nehéz lesz elképzelni, hogy az elmúlt évtizedekben magát igazi nemzetközi szórakoztatóelektronikai konglomerátummá kinövő dél-koreai vállalat termékeit egyszerűen nem lehet kapni a szigetországban.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung tartja nyereségszintjét
- Kutatóközpontot létesít Lengyelországban a Samsung
- A Samsung megelőzte a Motorolát mobiltelefon-értékesítésben
- Szlovákia - 1700 új munkahelyet teremtenek a monitorgyárak
- Samsung: 5 százalékkal csökkent a profit
- Ericsson-Samsung távközlési keresztlicenc-megállapodás
- A Samsung Electronics első negyedéve: 15 százalékkal csökkent a profit
- Szlovákia 600 millió dollárost szerződést írt alá a Samsunggal
- AkĂĄr egymilliĂĄrd dollĂĄros pĂŠnzbĂźntetĂŠst is kaphatnak a kartellgyanĂşba keveredett LCD-gyĂĄrtĂłk
- KartellgyanĂşba keveredett az LG ĂŠs a Samsung is
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.