Tovább csökken a papírmunka

Egyedülálló hazai NAV fejlesztések

forrás Prim Online, 2007. november 20. 17:21

Magyarországon elsőként vezetett be a közelmúltban két innovatív fejlesztést a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszerhez egy hazai cég, a MultiSoft Kft. Az egyik megoldás az áruterítési munka adminisztrációját csökkenti drasztikusan, míg a másik a raktári nyilvántartásban jelent komoly segítséget.

"Az első megoldást a MultiSoft a Scandinavian Tobacco Hungary Kft. számára fejlesztette. A dohányáru nagykereskedésnek régóta jelentett felesleges terhet az árut terítő dolgozók rengeteg adminisztrációja" − ismerteti a korábbi helyzetet Györke Szabolcs, a MultiSoft fejlesztője. Számlák, fuvarlevelek, megrendelések tömege került ki a dolgozók keze alól papír alapon, melyet aztán a cég központjában néhány hetes, de gyakran hónapos késéssel, kézzel dolgoztak fel és vittek be a már jó ideje működő vállalatirányítási rendszerbe. Ez nem csak számos hibalehetőséget és késést jelentett, hanem rengeteg felesleges papírt és munkaórát, nem is beszélve az ügyfélszámlák kezelésének nehézségéről. Ezért határozott a vállalat úgy, hogy mindenképp elektronikus, közvetlen megoldást keres. Így nyílt lehetősége a MultiSoftnak Magyarországon elsőként közvetlen, vezeték nélküli összeköttetést teremteni a terepen dolgozó PDA tenyérszámítógépek és a telephely Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszere között. Ezzel a kiszállítók a helyben kiállított számlákat közvetlenül a szerverre tudják menteni, az egyes ügyfelek egyenlegét azonnal látják új megrendelés esetén, és éves szinten több ezer munkaórát takarítanak meg, miközben a nyilvántartás precízebb és sokkal naprakészebb lett.

A MultiSoft másik, szintén egyedülálló fejlesztése az elsőként a Herlitz Hungária számára szintén ebben az évben átadott raktári adminisztrációs megoldás. A cég korábban ugyancsak papír, illetve táblázatkezelő segítségével oldotta meg raktári adminisztrációját, holott NAV rendszerében benne rejlett a potenciális lehetőség, hogy elektronikus raktárnyilvántartó eszközökre térjenek át. A megoldás neve NAV ADCS (rádióhullámos vonalkód leolvasás és raktármenedzsment), amely alkalmas a raktári történések (ki- és betárolás, leltár, készletkezelés, stb.) vonalkód alapú kezelésére úgy, hogy a raktár eseményei automatikusan jelennek meg az NAV rendszerben.

„Bár mindkét újítás egyedi megrendelések alapján készült, és ez idáig egyedüliek a hazai NAV felhasználók körében, természetes” − zárta szavait a fejlesztő −, „hogy a gondok, melyekre választ adnak, nem egyediek, így a mintaprojekteket követően jelentős érdeklődésre számítunk a megoldások iránt.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Több év kihagyás után sem lehetetlen visszatérni a munkaerőpiacra

Több éves kihagyás után gyakran egy konferenciahívás elindítása sem magától értetődő a munka világába visszatérők számára, megkopik a szakmai és nyelvtudás. Ebben segít a Morgan Stanley Return to Work – Lendülj újra munkába! programja, amelyet hetedik éve hirdet meg Budapesten a globális pénzintézet. A 16 hetes képzés azoknak segít, akik legalább egy év kihagyás után szeretnének visszatérni a munkaerőpiacra. A programra 2022. október 30-ig lehet jelentkezni.

2022. október 2. 11:51

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jól szerepeltek a magyar diákok a juniorok informatikai diákolimpiáján

2022. szeptember 26. 18:20

Megvannak az idei Gyurós Tibor-díjazottak

2022. szeptember 21. 13:46

Hatalmas siker a tudományos Európa Bajnokságon

2022. szeptember 19. 18:00

’Az Év Honlapja’ pályázat 21. alkalommal keresi a legjobb honlapokat, applikációkat és digitális megoldásokat

2022. szeptember 7. 11:38