Kemény EU-vizsgálat vár a Google-DoubleClick fúzióra

Kiss Ádám Zoltán, 2007. november 21. 18:12

Amerikai trösztügyi szakértők is megerősítik az EU forrásokat, miszerint az USA-ban vélhetően könnyen átmegy majd a 3,1 milliárd dolláros felvásárlás terve, az EU-ban azonban komolyan veszik a dolgot, és akár feltételekhez is köthetik az egyesülést.

Az Európai Bizottság bejelentette, hogy a Google-DuobleClick házasságot firtató vizsgálata második, szigorúbb szakaszába lépett. A két kontinens eljárása közötti különbség megértéséhez tudni kell, hogy alapvető fontosságú, a helyi hatóságok szerint horizontális, vagy nem-horizontális típusú egyesülésről van-e szó. A horizontális egyesülés azt jelenti, hogy két cég azonos terület azonos szektorában közvetlen vetélytársa egymásnak, ilyenkor szinte automatikusan felmerül a piacra gyakorolt komoly negatív hatás lehetősége, erre példa az Oracle PeopleSoft felvásárlása. A nem-horizontális esetben a két vállalat azonos területen, de különböző szektorokban folytatja tevékenységét, mint például az AOL – Time Warner fúzió esetében, ahol mindkét vállalat jócskán érdeket az internetes tevékenységben, de mivel a Time Warner nem internetszolgáltató, nem kell tartani piacszűküléstől. A USA hatóságai az elemzők szerint nem-horizontális jellegűnek ítélték a Google-DuobleClick házasságot, így ott szinte automatikusan át fog menni az egyesülés terve, az Unió azonban egyértelműen horizontális fúziónak tekinti az ügyet, így komolyabb vizsgálat és esetleges kitételek várnak a két vállalatra. Mindkét érvelésben lehet igazságot találni, hiszen a Google a keresők felöl indult, a DoubleClick pedig a reklámok oldaláról, ám az is tény, hogy mára mindkét vállalat mind a reklámok, mind a keresők területén érdekelt lett.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Microsoft 2030-ra karbon-negatívvá válik

Ambiciózus célt jelentett be a Microsoft, amelynek értelmében előbb csökkentik majd teljesen eltüntetik ökológiai lábnyomukat. Így 2030-ra a Microsoft karbon-negatív lesz, és 2050-re annyi szén-dioxidot fog eltávolítani a környezetből, mint amennyit az 1975-ös alapítása óta közvetlenül vagy közvetve az elektromos fogyasztása által kibocsátott. A vállalat redmondi központjában Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója, Brad Smith elnök, Amy Hood, pénzügyi igazgató, és Lucas Joppa, környezetvédelmi igazgató együtt jelentették be a vállalat új céljait és azt a részletes tervet, ami a vállalatot karbon-negatívvá fogja tenni.

2020. január 18. 10:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon

2020. január 16. 14:39

Újra fesztiváloznak a marketingesek

2020. január 9. 08:01

Digitális biztonsági trendek 2020-ban a Sophos szerint

2020. január 3. 11:44

2020: az adatok évtizedének kezdete

2019. december 27. 10:55
online sportfogadás