Újragondolja árait az eBay

MTI Sajtóadatbank, 2008. február 4. 09:42

Újragondolja árait az eBay internetes aukciósház, amely a változtatással az egyre növekvő konkurenciaharcban próbálja megőrizni piaci részesedéseit.

Az eBay legjelentősebb ügyfelei szerint azonban a február 20-tól életbe lépő változások rossz irányba vezetnek. Az 1995-ben alapított kaliforniai vállalat bevételeinek 80 százaléka származik az oldalon hirdetők 20 százalékától.

"Szerintem az eladásra kínált áruk listájának csökkenésére lehet számítani, néhányan az oldal elhagyása mellett döntenek, vagy visszavonulnak és a jövedelemszerzés más módját keresik" – mondta Steve Grossberg, az eBay száz legnagyobb eladójának egyike.

Az eBay különböző oldalain felkínált árucikkek száma a negyedik negyedévben négy százalékkal emelkedett, ezt megelőzően két negyedben a visszaesés volt a meghatározó. Az oldal aktív használóinak száma is stagnált, mindössze két százalékot emelkedett egy év alatt, a bevételek növekedése is csekély maradt.

A változások után az eddiginél 25 százalékkal kevesebb jutalékot kell fizetni az aukcióra bocsátott árucikkek után, és legfeljebb 50 százalékkal kell kevesebbet fizetni a fix áron felkínált termékek után. A 100 dollár (17440 forint) feletti termékekre fizetendő jutalék is kevesebb lesz. Az 1000 dollár feletti termékek után fizetendő díj továbbra is 1,5 százalék marad.

A régi szabályok szerint egy 25 dollárért kínált táska az eladónak 1,91 dollár költséget jelentett, ami a 60 centes áruba bocsátási díjat és az 1,31 dolláros jutalékot foglalta magában. Az új szabályok szerint az eladónak 2,74 dollár költséggel kell számolnia, ebben egy kicsivel kevesebb, 55 centes áruba bocsátási díj és jóval magasabb, 2,19 dolláros jutalék szerepel.

Az eBay versenyben szeretne maradni, a vetélytársa, az Amazon jelentette veszélyre kíván reagálni - mondta Ina Steiner, az AuctionBytes.com szerkesztője. Az Amazon már egy sor, az eBay-en nagy tételben értékesítő eladót bekebelezett - tette hozzá Steiner.

Az eBay a fix áras termékek körét támogatja, amelytől a legnagyobb növekedést remélik. Ezen a területen az egyik legnagyobb ellenfelük az Amazon.com, amely nem kér pénzt a termékek közzétételéért, jóllehet a jutalék itt a legmagasabb, az eladott termékek után 15 százalékot kérnek.

Az egyik korábbi eBay felhasználó szerint azonban az oldalon hirdetők az Amazon használóihoz képest magasabb kockázatot viselnek, mert az eBay-en már a termék eladása előtt ki kell fizetni a jutalékot.

Az eBay szerint az új struktúra hosszú távon az eladók érdekeit szolgálja, a hirdetők többségének költségei csökkenni fognak. Az eladók viszont ennek pont a fordítottját érzik. Az új árképzés főként az egyesült államokbeli oldal használóit érintik, további változásokra kell számítaniuk a brit és a német eBay hirdetőknek is.

Kulcsszavak: eBay +céginfo e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás