Az Nvidia bekebelezi a fizikai gyorsítócsipeket fejlesztő Ageiát
Az Ageia három évvel ezelőtt robbant be a köztudatba, annak PhysX névre keresztelt fizikai gyorsítókártyái azonban nem arattak nagy sikert a fogyasztók és a játékfejlesztők körében. A megoldás lényege, hogy a PPU (fizikai feldolgozóegység) elvégzi a fizikai modellezést, s így tehermentesíti a központi processzort. Ennek segítségével élethűbbé válik a játékokban a folyadékok és karakterek animációja, valamint valóságosabbak lesznek a mozgásszimulációk. Jelenleg még csupán kevés PhysX-támogatással rendelkező game van a piacon, azonban ez a jövőben minden bizonnyal meg fog változni, hiszen az Ageia csipjei ezután megjelennek majd az Nvidia kártyáiban, amely vállalat latba veti befolyását a játékszoftvereket fejlesztő cégeknél, hogy azok ezentúl éljenek a PhysX nyújtotta lehetőségekkel.
A felek a vételárra vonatkozó információkkal nem szolgáltak.
Kapcsolódó cikkek
- Vahl Tamás az AAM új üzletfejlesztési igazgatója
- A Microsoft megvásárolta a norvég Fast keresőprogram-fejlesztőt
- "A száz legjobb munkahely 2008-ban" - hatodik a Cisco
- Új kereskedelmi igazgató a CHS Hungary Kft.-nél
- Akvizícióval bővítette Microsoft Dynamics NAV üzletágát az XAPT Hungary Kft.
- Kétszámjegyű növekedést ért el az IFS 2007-ben
- Újragondolja árait az eBay
- 7 milliárdra számít az Econet.hu
- Ericsson: 17 százalékkal csökkent a profit
- A Yahoo nem mond nemet a Microsoftnak, de egyelőre igent sem
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.