Hárommilliárdot tervez idén a Hama
„A teljes piac kétszer akkora mértékű visszaesést könyvelt el, mint a Hama, a cég piaci részesedése növekedésének köszönheti a mérsékelt bevételcsökkenést”- nyilatkozta Prohászka Ottó, a vállalat ügyvezetője. A memóriakártyák kapacitása hónapról hónapra emelkedik, áruk ugyanígy csökken. Ennek a szegmensnek a dinamizmusa töretlen, amely annak is köszönhető, hogy a jó felbontású képek, filmek és zenék tárolásához legalább 2-4 GB tárhelyre van szükség, és mára a mobiltelefonok is egyre inkább multimédiás eszközként vannak jelen az életünkben, ahol szintén gyakori az 1-2 GB-os kártyák használata. Az LCD és Plazma televíziók térnyerése erőteljesen megemelte az igényt a fali konzolok és a speciális LCD-tisztító eszközök iránt. Ezen túlmenően a navigációs kiegészítők (tartók, töltők, táskák) forgalma emelkedett a leglátványosabb mértékben. Valamivel nagyobb forgalmat remélt a cég a hagyományos fotó-kiegészítőktől (albumok, képkeretek), hiszen ezek a cikkek reneszánszukat élik nyugaton, ám ez a hullám még úgy tűnik, nem ért el idáig, talán ez az év hoz áttörést. Az idei hárommilliárdos árbevételi küszöb tervezett elérését többek között arra alapozza a hazai leányvállalat, hogy a Hama anyavállalata a közelmúltban felvásárolta a tevékenységét megszüntető Thomson termékeit, amelyeket integrált szortimentjébe. Emellett tovább terjednek majd a navigációs eszközök is, ami újra megtöbbszörözheti a tartozékok iránti keresletet.
Kapcsolódó cikkek
- Hétfőn indul a termelés a Nokia romániai üzemében
- A Yahoo elkerülné a Microsoft általi felvásárlást - Google-segítséggel?
- Cisco Systems: 7 százalékkal nőtt a második negyedévi adózott eredménye
- 41 millió eurót követel a Nokiától egy német szövetségi tartomány
- Nevet váltott a Grisoft
- Hatmilliárddal lép a magyar nyomdapiacra az Infopress Group
- A VT-Soft tőkeemeléssel tulajdonrészt vásárolt az MPC Szoftver Kft.-ben
- Az Nvidia bekebelezi a fizikai gyorsítócsipeket fejlesztő Ageiát
- Vahl Tamás az AAM új üzletfejlesztési igazgatója
- A Microsoft megvásárolta a norvég Fast keresőprogram-fejlesztőt
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.