Megvalósulhat az egységes belépőrendszer

MTI Sajtóadatbank, 2008. február 11. 09:10

A három legnagyobb online birodalom, a Microsoft, a Google és a Yahoo, továbbá az IBM is csatlakozott az OpenID Alapítvány igazgatótanácsához. A szervezet célja, hogy mindenhol használható legyen ugyanaz a felhasználónév és jelszó.

Az OpenID (állandó identitás) mozgalmat tízezernél is több honlap támogatja. Becslések szerint nagyjából 120 millió ilyen név+jelszó párost hoztak létre világszerte.

Január végétől próbaképpen a Yahoo is bevezette a rendszert. Ez azt jelenti, hogy a cég portálján regisztrált felhasználók a Yahoo-azonosítójukkal beléphetnek az OpenID-hálózathoz csatlakozott összes többi oldalra is. Így nem kell honlaponként külön-külön regisztrálni, és minden oldalhoz újabb jelszót kitalálni és megjegyezni.

A több százmilliós ügyfélkört kiszolgáló óriáscégek csatlakozása az alapítvány igazgatótanácsához komoly lendületet adhat a rendszer terjedésének, már ha be is vezetik az állandó, a szolgáltatások között mozogni képes identitást, az internetezők pedig elfogadják a rendszert és elkezdik használni.

A BBC honlapján megjelent jelentés szerint még nem ismert, hogy például a Google Gmail, vagy a Microsoft Live Mail levelezőrendszeren mikortól működik az OpenID.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás