Online videótechnológiai vállalattal növeli értékét a Yahoo

Kiss Ádám Zoltán, 2008. február 13. 09:44

A Yahoo váratlanul bejelentette, hogy 160 millió dollárért egy online videótechnológiával foglalkozó vállalatot vásárol fel, a lépés nagyban növelheti a Yahoo összértékét a Microsofttal folytatott felvásárlási tárgyalások során.

Az üzlet tulajdonképpen önmagában sem kis volumenű, ám ami igazán érdekessé teszi, az a stratégiai pozíciókra kifejtett hatása. A Maven Networks felvásárlásával a Yahoo új oldalát mutatja, és nyiltan a Google babérjaira tör. A vállalat természetesen rendelkezik keresővel, online fotóalbummal, és most a videók terén erősít, ami a YouTube felvásárlás óta a Google egyik biztos pontja volt. Mivel a Microsoft és a Google egyértelmű ellenfelekké váltak az elmúlt időben, a Yahoo számára fontos árfelhajtó tényező lehet, ha felmutatják egy YouTube-szerű potenciálisan milliókat vonzó videómegosztó oldal létrehozásának lehetőségét. A vállalat ugyan tett olyan megjegyzéseket, melyek a Microsoft vételi ajánlatát rosszindulatúnak nevezték, és elhatárolódtak tárgyalások folytatásától, ám a tapasztalat szerint egy 44,6 milliárdos üzlet esetében ez nem sokat jelent. Jó példa erre az Oracle és a BEA Systems esete, ahol a az első ajánlatok után mindkét fél kígyót-békát kiabált a másikra, kizárva bármilyen üzlet létrejöttét, majd a színfalak mögött megegyeztek és néhány héttel később a legnagyobb egyetértésben bejelentették a milliárdos fúzió létrejöttét.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az LG új vezérigazgatót és további változtatásokat jelentett be

Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy William Cho stratégiai igazgatói posztja mellett december 1-jétől a vezérigazgatói teendőket is átveszi. Cho 2019 óta a vállalat legfőbb stratégája, korábban az LG North America elnökeként hat évig az általa létrehozott, új üzleti lehetőségek előmozdításáért felelős LG Business Incubation Center működéséért felelt, ami házon belüli projekteket és startup partnereket fog össze.

2021. december 1. 15:46

MagyarBrands díjat kapott a K&H

Kiemelkedő elismerésben részesült a K&H a legsikeresebb márkákat tizenkét éve díjazó MagyarBrands programban. A szakmai zsűri döntése szerint a K&H a “Kiváló Fogyasztói Márka” kategóriában nyerte el a MagyarBrands díjat.

2021. november 30. 19:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59