Web 2.0 Symposium a Millenárison
A tavalyi Web 2.2 Symposium sikerét követően az Agria Produkció Kft. idén március 4-én, a budapesti Millenáris Park Teátrumában rendezi a Web 2.0 Symposium című rendezvényét.
Az egynapos program előadásai között az érdeklődők a web kettő fogalomköreiből felhasználói, üzleti és marketingtémákról hallhatnak előadásokat.
A web 2.0 kifejezést Dale Dougherty, az amerikai O'Reilly Hálózat elnök-vezérigazgatója, valamint kollégája, Craig Line említette először 2004 során egy közös előadásukban. A kifejezés olyan második generációs internetes szolgáltatásokat takar, amelyek alapja a közösség; azaz a felhasználók közösen készítenek és osztanak meg egymással tartalmakat. A korábbi, első és másfeledik generációs szolgáltatásokkal ellentétben, amelyek esetében a tartalmat a szolgáltatást nyújtó fél biztosította, a webkettes szolgáltatásoknál a szerver gazdája csak a keretrendszert biztosítja, míg a tartalmat maguk a felhasználók töltik fel, hozzák létre, osztják meg vagy véleményezik. Az interaktivitás és a fogyasztók egymással folytatott kommunikációja nyomán napjainkban számtalan website köré szerveződik ilyen jellegű online közösség.
A konferencián a 35 előadó között szerepel többek között Simó György és Winkler János, a Magyar Telekom Nyrt. vezérigazgató-helyettesei, Szabó György, a Sanoma Budapest Zrt. vezérigazgatója, Balázs Csaba, az Econet.hu elnöke, valamint Jaksity György, a Concorde Értékpapír Zrt. ügyvezető igazgatója.
A kiemelt témák közé tartoznak a PC utáni korszak kihívásai, az orvoslás jövője a virtuális világban, a web 2.0 szerepe a vállalati gyakorlatban, vagy a webkommunikáció és innováció a marketingben.
Az idei Web 2.0 Symposiumon első alkalommal kerül átadásra a Szupernóva-díj is. Ezt az arra három legérdemesebb honlap nyerheti el, melyek kitűnnek igényes tartalmukkal, egyedi műszaki megoldásaikkal. Az 1 000 000 összdíjazású díjról egy szakmai zsűri dönt.
A Web 2.0 Symposium részletes programja és a részvétellel kapcsolatban további információ az alábbi weboldalon olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- Adobe webtechnológiai konferencia
- Külsős fejlesztőket is beenged rendszerébe a MySpace
- Bill Gates szerint Magyarországon kiemelkedően gyors volt a fejlődés az informatikai oktatás terén
- Magyar Bálint is felszólalt a Microsoft által szervezett berlini konferencián
- Scrabble: megszűnik a játék népszerű online változata?
- Google: magyar nyelvű súgócsoport webmestereknek
- Videómegosztó portál értelmiségieknek
- Bíznak a felhasználók a közösségi oldalakban
- 50 nap múlva: Barcelona újra várja a mobilvilágot
- Új online közösségi csereprogram tanárok számára
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.
Hamarosan rendelhető a Lenovo új VR headsetje
A kiemelt nemzetközi piacokon (többek között Magyarországon is) júniustól rendelhető a Lenovo vállalatok számára kifejlesztett új ThinkReality VRX all-in-one virtuális valóság (VR) headsetje. A magával ragadó, kényelmes, vékony kialakítású, hat mozgási szabadságfokú (6DoF) VR-megoldást a Snapdragon XR2+ Gen 1 processzor vezérli, színes, nagy felbontású átviteli képességeket biztosítva a kevert valóság alkalmazásokhoz. A ThinkReality VRX-et egy teljes körű, végponttól végpontig terjedő szolgáltatáscsomag is támogatja, amely biztosítja a szervezeti projektek sikerességét és megtérülését.
A Nikon kiadja az első tükör nélküli DX formátumú fix objektívet
A Nikon ma bővíti a NIKKOR Z DX objektívek kínálatát az első DX formátumú fix objektívvel. A NIKKOR Z DX 24mm f/1.7 objektív nagy fényerejű, éles, és közeli felvételekhez is kiváló, valamint gyenge fényben is remekül teljesít. A kompakt és sokoldalú objektív tökéletes fix objektív élénk mindennapi fényképekhez.
NIS2 és DORA: a kiberbiztonsági felzárkóztatás motorjai vagy újabb felesleges terhek?
Egyre inkább foglalkoztatja a vállalatokat az Európai Unióban, hogy hogyan fogja érinteni őket a NIS2, a felülvizsgált kibervédelmi irányelv, amely a 2016-os hálózat és információbiztonsági irányelv helyébe lép (NIS), illetve a Digital Operational Resilience Act (DORA), a pénzügyi szektor védelmének erősítését célzó rendelet. A NIS2 esetében a részletek még pontosításra várnak és a tagországok csak később ültetik át a nemzeti jogba az irányelveket, de az biztos, hogy az EU-n belül tevékenykedő cégeknek komoly munkát kell fektetniük abba, hogy eleget tegyenek a jogszabályoknak. Ha észszerűen implementálják az előírásokat a helyi jogrendbe, az jelentős előrelépést hozhat a hazai vállalatok kibervédelmi fejlettségében, ám ehhez kulcsfontosságú, hogy már most elkezdjék a felkészülést. A BlueVoyant szakértői áttekintették, hogy várakozásaik szerint mit jelentenek majd a gyakorlatban a jogszabályok.
A SteelSeries bővíti a díjnyertes Arctis Nova headset termékcsaládot
A SteelSeries, az úttörő Arctis headsetek és az új Arctis Nova sorozat létrehozója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, valamint a gaming- és esport perifériák világelső gyártója kiterjeszti az Arctis Nova univerzumot az Arctis Nova 4 bevezetésével, amely már Magyarországon is elérhető.