Wii - PS3, 4 : 1 Japánban

Milkovits Gábor, 2008. február 28. 20:42

A Sony erőfeszítései ellenére tovább nőtt a Nintendo Wii előnye a PlayStation 3-mal szemben a hazai piacon, így februárban négyszer annyit étékesítettek belőle Japánban, mint a Blu-ray optikai meghajtós, drágább masinából.

A különbség januárban még három az egyhez volt a Wii javára, pedig akkor már érvényesülnie kellett a PS3-árcsökkentés hatásainak. Az a tény tehát, hogy a február 24-ével zárult négy hétben tovább nőtt a Nintendo konzoljának előnye a japán piacon, az alacsonyabb ár mellett egyértelműen a cég sikeres stratégiájának köszönhető. Ennek lényege, hogy a Nintendo a drága műszaki fejlesztések (Blu-ray, nagykapacitású merevlemez) helyett az újszerű élményt nyújtó, minél sokoldalúbb játékélményre koncentrált. Az elképzelés kiválóan működik: a legsikeresebb játékszoftver a Super Smash Bros. Brawl lett a szigetországban, 1,33 milliós februári értékesítéssel, míg a második a szintén a Nintendo Wii-hez tartozó, sport- és testedzés-szimulátorként jellemezhető Wii Fit lett, 309 ezres havi eladási példányszámmal. Ebből következően egyértelműnek tűnik, hogy az amúgy is magas Wii-eladásokat a sikeres játékszoftverek húzták még feljebb februárban.

A számszerű adatok alapján a Nintendo 331 627 Wii-t adott el Japánban a már említett négy februári hét folyamán, miközben a PS3-ból 89 131 darab fogyott. A Microsoft Xbox 360 konzolja talán Japánban a legkevésbé népszerű a világon, így nem meglepő, hogy a két hazai készülékhez képest jóval kevesebbet, mindössze 14 079 példányt értékesítettek belőle a távol-keleti piacon.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

December elején nyit az első magyar kriptotőzsde

2021. november 30. 21:13

Dr. Charaf Hassan a Vodafone Magyarország Alapítvány kuratóriumának új elnöke

2021. november 18. 16:49

A Magyar Telekom 2021. harmadik negyedévi eredményei

2021. november 9. 21:45

Magyar innováció nyert ezüstérmet az év egyik legfontosabb egészségügyi startup versenyén

2021. október 30. 14:59