A román IT-piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő
Az amerikai IBM számítástechnikai vállalat becslése szerint a román információtechnológiai (IT) piac 2010-ig évente várhatóan 12-13 százalékkal nő.
A Mediafax román hírügynökség szerint az IBM a román gazdaság évi 5,7-5,8 százalékos növekedésével számolva jutott erre a következtetésre. Az IBM tavaly Romániában a számítógépek, informatikai szolgáltatások és programok piacán 10 százalékkal növelte bevételét. Az információtechnológia ágazat Románia GDP-jének a 7 százalékát tette ki 2007-ben. Borbély Károly romániai informatikai és távközlési miniszter csütörtökön közölte, hogy ez az érték 3 százalékkal nagyobb volt a 2006-osnál. 2008-ban ugyanekkora növekedésre számítanak, így az információtechnológia az év végén Románia GDP-jének várhatóan a 10 százalékát adja majd. Március elején a miniszter azt mondta, hogy 2008-ban az IT-piac értéke várhatóan meghaladja a 7 milliárd eurót.
Kapcsolódó cikkek
- Üzlet és IT közötti kedvezőbb kapcsolat lehetősége
- Jövőre már növekedhet az informatikai piac
- Országos Elektronikai Klaszter alakult
- Magyar-dél-koreai IT együttműködési fórum
- 15 milliárdot pumpál az LCD-iparba Kína
- Költségcsökkentési lehetőségek az informatikában
- Tömeges elbocsátások az IT-szektorban
- Kényszerszabadság a szilikon völgyben
- A globális piacok jelenthetnek kiutat a magyar high-tech ágazatok számára
- Önálló informatikai minisztérium ötletéről tárgyalnak?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.