Szabadalmi vizsgálat Amerikában a Sonyval, a Nokiával és másokkal szemben
A vizsgálat alapja az a panasz, amelyet Gertrude Neumark Rothschild, a Columbia Egyetem professzora nyújtott be februárban a bizottsághoz. A professzornő felfedezése, illetve találmánya a rövidhullámú fénykibocsátó diódákhoz és lézerdiódákhoz kapcsolódik, amelyek rengeteg ma divatos készülékben jelen vannak. Ezek közé tartoznak például a Blu-ray utolsó generációs, úgynevezett „kéklézeres” DVD lejátszók, egyes mobiltelefonok, vagy éppen a legújabb közlekedési lámpák. Rothschild nem kevesebbet szeretne elérni, mint hogy tiltsák meg a szóban forgó termékek forgalmazását az Egyesült Államokban, legalábbis amíg nem fizetik meg neki az általa elvárt szabadalmi díjakat. Az érintett gyártók között van a Nokia, a Motorola, az LG és a Panasonic is.
A Sony egyelőre nem kommentálta a hírt, arra hivatkozva, hogy a vizsgálat jelenleg is zajlik. Az esetleges amerikai betiltás elég kellemetlenül érintené a Blu-ray tábort, különösen mivel a rivális HD DVD formátum kiütése ellenére a termékek forgalmazása még mindig jóval alatta maradt a tervezettnek.
Kapcsolódó cikkek
- Wi-Fi-n nézhetjük a videomegosztókat és az időjárást az LG új Blu-ray lejátszójával
- Továbbra is veszteséges a Sony
- Már ősszel érkezik a Sony cserélhető objektíves videokamerája
- Sony Alpha NEX-3 és NEX-5: a világ legkisebb cserélhető objektíves kompaktjai
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- LG HR500: 85 órányi HD-felvételt lehet tárolni az új Blu-ray lejátszón
- Megérkezett az első Microsoft-szoftver a Nokia mobiljaira
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- 3D Blu-ray lejátszók a Sonytól
- Blu-ray CD-k gyártására készül a Sony
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.