A hazai online kereskedelem múltja, jelene és jövője

Mozgalmas évek után fordulóponthoz érkezett a hazai online kereskedelem, érdemes tehát megállni egy pillanatra, feltérképezni a jelent és felvázolni a jövő lehetőségeit. Erre tesz kísérletet a 2008. április 8-án első ízben megrendezésre kerülő E-Business Symposium az Intercontinental Hotelben. A jövőre vonatkozó kérdéseken túl, első kézből szerezhetnek gyakorlati tapasztalatokat is a résztvevők, hiszen komoly üzleti sikert elért vállalkozások mesélik majd el a saját történeteiket.
A világháló egyre inkább hétköznapjaink részévé válik, évről évre látványosan bővül az Internet hozzáféréssel rendelkező magyarok tábora. A GKI Gazdaságkutató Zrt. adatai szerint a 14 évnél idősebb lakosság csaknem 40 százaléka rendelkezik Internet hozzáféréssel. A jelek szerint azonban a legtöbben csak „moziznak”, azaz információszerzésre használják az információs szupersztrádát, majd a kiszemelt terméket mégis inkább a valós világban vásárolják meg, és mindössze csak 5,6 százalékuk vásárolt már valamit a világhálón.
A közeljövőben gyökeres változások következhetnek be, ugyanis amíg 2005-ben a GKI becslése szerint 19,4 milliárd forint volt az online boltok forgalma, addig 2007-ben az összesített forgalom meghaladta a 45 milliárd forintot, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom fél százaléka. A jelek szerint a kereskedők is erre számítanak, hiszen egyre nő az interneten keresztül értékesítő vállalkozások száma. Ma már nem csak pizzát lehet rendelni a neten, hanem irodaszereket, könyveket, vagy akár nagy értékű számítástechnikai eszközöket, műszaki cikkeket is.
A virtuális térben zajló kiskereskedelmi versengésre azonban különösképpen igaz a mondás, hogy aki kimarad, az lemarad. A GKI a látogatottsági adatok alapján megállapította, hogy a legkorábban ébredőknek sikerült megőrizni vagy növelni a versenyelőnyüket. Látogatottságuk és árbevételük egyaránt jócskán meghaladja az őket követők hasonló mutatóit. Persze akárcsak a gazdaság más területein, itt sem ülhet egyetlen társaság sem nyugodtan a babérjain. Folyamatosan fejleszteni kell a szolgáltatásokat, mert a vevők ma már több oldalon is körülnéznek, mielőtt döntenek. Az erősödő versenyben emiatt a jelenleg helyzeti előnyben lévő társaságok is gyorsan elveszíthetik hűséges vásárlóikat.
Az első e-Business Symposium igyekszik választ adni azokra a kérdésekre, hogy hányan vásárolnak ma Magyarországon online, s hányan tervezik azt? Mekkora a piac, milyen termékkategóriák sikeresek, és mire lehet következtetni az egyes adatsorokból a következő évekre vonatkozóan? Mekkora az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon? Meddig tart a desktop – webes világ kettőssége? Hogyan fizethetünk az interneten és egyéb elektronikus csatornákon? Miként alakul az online aukciós és hirdetési piac? Mindezekről az e-Digital, a kirakat.hu illetve a bookline vezetői adnak tájékoztatást.
Az E-Business Symposium részletes programja és a részvétellel kapcsolatban további információ
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Gazdaságos megoldás egyszerűsíti az áruszállítást
Ahhoz, hogy egy termék eljusson A-ból B pontba, az esetek nagyon nagy százalékában egy dologra biztosan szükség van: ez az úgynevezett sztreccsfólia. A raklapcsomagolás gazdaságosabb és kedveltebb fóliatípusát lehetővé tette egy magyar cég úgy, hogy az nemcsak gazdaságosabb lett a piacon kapható termékeknél, de környezetbarát is, hiszen a vékonyabb fólia használatával kevesebb hulladék keletkezik. Az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. innovációja az áruszállítást nagyságrendekkel könnyítheti meg a közeljövőben.
Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára
Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.
Kényszerből előny: emiatt állhatnak át zöld működésre az irodaházak
A tavaly ősszel bekövetkezett gázáremelkedés hatására feje tetejére állt az irodaházak piaca, a magas fenntartási költségek miatt ugyanis a legtöbb üzemeltető zöld útra lépett. Kaloczkai Sándor, a Gree légkondicionálók műszaki vezetője arról beszélt, ma már nem az a kérdés, hogy az energiahatékonysági beruházások megtérülnek-e, hanem az, hogy azok nélkül a működés fenntartható marad-e. Zöld irányban is példaértékű a világ első számú klímamárkája magyarországi vezérképviseletének szarvasi irodaháza, a Hi-Tech épület ugyanis látványban és műszaki tartalomban is a világ elithez tartozik.
Füstöljenek a gumik: a norelem szabványos alkatrészekkel segíti a tanulókat a drift triciklik építésében
A norelem folyamatosan támogatja a fiatal mérnöki tehetségeket, aminek újabb állomásaként számos szabványos alkatrésszel támogatta a Müncheni Műszaki Iskola diákprojektjét. A hallgatók dolgozták ki a motoros drift trike koncepcióját, és a projektet a tervezéstől a befejezésig vitték végig.
Work Trend Index: Virtuális asszisztens fogja tehermentesíteni az embereket a munkahelyeken
Alapjaiban alakítja át a munkahelyeket a mesterséges intelligencia a Microsoft idei Work Trend Index kutatása szerint. Az AI nem veszi el az emberek munkáját, hanem felszabadítja őket a magasabb hozzáadott értékű tevékenységekre. Az elmúlt évek technológiai fejlődése gördülékenyebbé tette a kommunikációt, közben azonban az erre fordított idő és a munkatársakkal megosztott információ mennyisége is vészesen megnőtt. A problémára az újgenerációs mesterséges intelligencia, az irodai szoftverekbe hamarosan beépülő Copilot kínál megoldást, amit a felmérés szerint a munkavállalók többsége bizakodva vár.