Megvannak A NETreKÉSZ pályázat első nyertesei
Összesen 249 091 413 forint vissza nem térítendő támogatásban részesül a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által kezdeményezett NETreKÉSZ első 50 nyertes pályázata. Az infokommunikációs eszközök, alkalmazások és tartalmak iránti társadalmi nyitottság növelésén keresztül a program a hazai internethasználat bővüléséhez kíván hozzájárulni.
A GKM által életre hívott NETreKÉSZ egy olyan összehangolt állami és piaci motivációs program, amelyben a gazdasági tárca minden egyes piaci forint mellé egy másik forintot tesz az információs társadalom fejlesztéséért.
A NETreKÉSZ első pályázati felhívása – országos és helyi civil szervezetek mintaértékű projektjeinek támogatására – 2007. október 16-án jelent meg. A pályázat célja az internethasználat-terjedés legfőbb gátjának, a motiváció hiányának leküzdésére vonatkozó programok megvalósítása volt.
A nyertes pályázatokban minden esetben kiemelt célként jelenik meg a digitális írástudás elsajátíttatása; az infokommunikációs eszközök, alkalmazások és szolgáltatások használatával kapcsolatos félelmek csökkentése. Az informatikai kompetencia fejlesztésével növekszik a képzésben résztvevők munkaerő-piaci esélye is, illetve a későbbiekben részesei lehetnek az e-kereskedelem és az e-kormányzat nyújtotta előnyöknek is.
A pályázatok által elérni kívánt célcsoportok közös jellemzője az internethasználattól való idegenkedés. A potenciális NET-tanulók rétege igen széles, a fiatal és fiatal felnőttektől kezdve az 55 év feletti korcsoportig, a gazdaságilag aktívaktól az inaktív emberekig, az oktatási rendszerből kikerült fiataloktól a felsőfokú végzettségűekig.
Az elsősorban képzési jellegű kezdeményezések legfontosabb feladatukként a számítógépes programok megismerésének elsajátíttatását, és az internethasználat adta előnyök kihasználására való felkészítést jelölték meg. A megvalósításra a nyerteseknek maximum 1 év áll rendelkezésükre.
A 2007. évi NETreKÉSZ pályázat nyerteseinek névsora
Kapcsolódó cikkek
- Videokonferencia-rendszerrel bővítette szolgáltatásait az informatikai klaszter
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Megújuló energiákra épül az Alcatel-Lucent nyertes pályázata
- Nyerjen egyperces videóval 80 napos világkörüli utat és 100 ezer dollárt az LG-től
- Megnevezték a Magyar Sajtófotó pályázat díjazottait
- Zeiss objektív egy jó képért
- Informatikai Kiválósági Díj kkv-k számára
- Fotópályázat: Rúgj labdába Sony DSLR-ért
- Eredménytelenül zárult a MÁV távközlési tendere
- "Az Év honlapja" - megvannak az idei győztesek!
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.