A bankkártyáknál dinamikusan terjed a csiptechnológia

MTI Sajtóadatbank, 2008. április 7. 10:09

Zdenek Houser, a MasterCard nemzetközi kártyatársaság regionális vezetője szerint a világban nagymértékben terjed a csiptechnológián alapuló kártyák használata, a MasterCard világméretekben mintegy 300 millió ilyen kártyát dobott piacra, az elfogadóhelyek száma már több mint 7,5 milliót ér el.

A MasterCard regionális vezetője ezt pénteken, Budapesten egy, az elektronikus bankolásról tartott konferencián elmondta: a csipes technológia nagy előnye az ügyfelek számára, hogy növeli a kártyahasználat biztonságát, a bankok számára pedig az, hogy költséghatékony eszköze az elektronikus bankszolgáltatások elterjesztésének, bővítésének. A következő fejlődési szakasz az lesz, hogy a csipes technológiában az egyszer használatos jelszavak kerülnek majd előtérbe.

Aláhúzta: egyúttal terjed az "érintés nélküli" fizetést biztosító eszközök világméretű használata is, elsősorban olyan helyeken, ahol az emberek gyorsan kis összegű fizetéseket szeretnének teljesíteni. Ide tartoznak a bolti, gyorséttermi, benzinkútnál történő vásárlások, illetve a jegyvásárlás például a focimeccsekre. Az úgynevezett "paypass", vagyis a "fizess és menj " technológia bevezetése napirenden van Angliában, Franciaországban, Törökországban, és már most nagy léptékben halad az USA-ban is, többek között a MacDonald,s gyorséttermi hálózatban, illetve egyes metróvonalakon. Ez esetben a fizetést teljesítő, banki elszámolást biztosító kártyát, vagy más eszközt kulcsokra, kocsikulcsokra, órákra, karkötőkre is rá lehet tenni, és elég elhaladni a fizetés igazolását biztosító másik eszköz előtt, ahhoz nem kell közvetlenül hozzáérni. A MasterCard vezetője azt is elmondta, hogy Angliában például a futballstadionokban vezethetnék be az "érintés nélküli" fizetést a jegyvételek egyszerűsítésére, már most használják a paypass technológiát a manchesteri stadionban.

Külön kiemelte, hogy Kelet-Közép-Európában és Dél-Európában Törökország játszik úttörő szerepet az új technológiák elterjesztésében. A törökországi Garanti Bank (amely a General Electric Capital tulajdonában áll) mind a csiptechnológiát, mind pedig a paypass fizetési módszert rohamosan alkalmazza hálózatában. Kelet-Közép-Európában pedig Lengyelország és Szlovákia indította el 2008 elején a paypass eszközök bevezetésének projektjét.

Forrai Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója aláhúzta: napjainkban az egyes hitelintézetek különböző értékesítési csatornái nagymértékben versenyeznek egymással, az elektronikus bankolás, az internet használata egyértelműen vezet a mobil-bankolással szemben. Az OTP ügyvezető igazgatója szerint míg a ,90-es évek végén az internetes bankolást kifejezetten a maximum 35 éves, lehetőleg menedzser típusú fiatalok használták, napjainkban már a nyugdíjasok is előszeretettel végeznek banki műveletet az interneten keresztül. Az ügyfelek egyre nyitottabbak és érdeklődőbbek az új megoldások iránt, azonban csak azokat alkalmazzák, amelyeket a lehető a legkönnyebben tudják elsajátítani és nem támasztanak az ügyfelekkel szemben magas technológiai ismereteket. Elmondta: érdekes, hogy az új folyószámla-szerződések 90 százalékát már direkt banki szolgáltatások révén kötik és terjednek olyan szolgáltatások is az internet, illetve a mobil bankolás révén, mint a mobil parkolás, a mobiltelefonnal történő autópályamatrica-vétel és nem ritka a tőzsdei ügyletek interneten keresztül történő bonyolítása sem.

Nyíri József, az IND Csoport fejlesztési vezetője pedig arról számolt be, hogy napjainkban az a tendencia, miszerint a személyi számítógépek, illetve a mobiltelefonok használata, szoftverei, megoldási lehetőségei nagyban közelítenek egymáshoz. Kiemelte: míg a fejlett piacoknak számító Európában és Észak-Amerikában a mobil bankolást kimeríti az egyenleglekérdezés, vagy a számlák kifizetése, addig Japánban már a tőzsdei kereskedést is mobilon bonyolítják az ügyfelek. Ehhez azonban az kell, hogy a mobiltelefonok képernyői egyre nagyobbak, áttekinthetőbbek legyenek és szoftvereik segítségével maximum öt lépésben végigvihető legyen egy banki tranzakció. Érdekességként elmondta: a mobiltelefont használók azt is igénylik, hogy színes, szép felhasználói felületnek számító képernyőn bonyolítsák a banki ügyleteket és minél kevesebb adatot kelljen bevinniük egy-egy tranzakció alkalmával.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még biztonságosabbá vált a bankolás a Budapest Banknál

A 2019. szeptember 14-én hatályba lépő új, európai uniós pénzforgalmi irányelv két fő újdonságot hoz a mindennapi bankolásban: egyfelől az eddiginél is biztonságosabbá válnak a banki tranzakciók, másfelől megnyílik az út az új, innovatív szolgáltatások bevezetése előtt. Az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése Budapest Bank ügyfelei esetében már idén január óta működik. 

2019. szeptember 15. 09:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás