Magyar diákok a legjobbak között a Google nemzetközi online marketingversenyén

forrás Prim Online, 2008. július 16. 17:45

A világ egyik legnagyobb egyetemi versenyén, a Google Online Marketing Challenge-en, amelyen 47 ország 1650 csapata vett részt, a Modern Üzleti Tudományok főiskolájának egyik csapata bekerült az európai, közel-keleti és afrikai régió három legjobbja közé.

A Google online marketingversenye segítségével a felsőoktatásban részt vevő diákok az elméleti képzés mellett életszerű gyakorlati tapasztalatot is szerezhettek. A diákoknak a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros AdWords-kuponok segítségével egy helyi cég online marketingkampányát kellett hatékonyan megtervezni, a követendő stratégiát meghatározni, a tevékenységeket levezényelni, az eredményeket kiértékelni, végül pedig javaslatokat kidolgozni a cég jövőbeni online marketingjére vonatkozóan.

A 150 legjobb csapatot egy a Google által fejlesztett különleges algoritmus rangsorolta a választott cég honlapjára érkező kattintások, konverziók és egyéb tényezők alapján, a legeredményesebb 10 csapat esetében pedig az egyetemi tanárokból álló zsűri döntött a végső sorrendről.

Az egész világra kiterjedő megmérettetésen az alábbi csapatok bizonyultak a legjobbnak:

  • Az összetett verseny győztese a Nyugat-Ausztráliai Egyetem csapata lett, akik egy perth-i falmászó terem, a Hangout kampányát vitték sikerre.
  • Az európai, közel-keleti és afrikai régióban a Berni Egyetem csapata teljesített a legjobban, akik egy svájci utazási iroda, az Aaretal Reisen netes forgalmát lendítették fel.
  • Az amerikai régió győztese a Pennsylvaniai Állami Egyetem hallgatói voltak, akik egy Pennsylvaniával foglalkozó turisztikai weboldalra, a www.happyvalley.com-ra csábítottak új látogatókat.
  • Ausztráliából érkezett nemcsak az összetett verseny győztese, hanem az ázsiai és csendes-óceáni régió legjobbja is: az Ausztrál Üzleti Szakiskola (Australian Graduate School of Management) diákjai meglepő módon nem egy helyi, hanem egy kaliforniai, egyedileg tervezett sütiket készítő pékség számára készítették el kampányukat.


A Modern Üzleti Tudományok Főiskolájáról érkező csapat a PCRent.hu, egy számítógépek bérbeadásával és használt gépek forgalmazásával foglalkozó cég weboldalát választotta online marketingkampánya alanyául. A 200 dolláros keretének felhasználásával - azaz kevesebb, mint 22 ezer forintnyi ráfordítással - 1287 látogatót csábítottak a honlapra, akiknek közel 82%-a, 1053 fő, kattintott rá és tekintette meg az eladó gépek listáját. Ez azt jelenti, hogy a kisvállalkozás mindössze körülbelül 20 forintot költött minden egyes olyan internetezőre, aki a kampány hatására meglátogatta weboldalát.

Kulcsszavak: Google oktatás verseny

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködési szándéknyilatkozott kötött a DJP és az EFISZ

Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá Veres Mihály, az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) vezetője és dr. Gál András Levente, a Digitális Jólét Program (DJP) szakmai vezetője a digitalizáció különböző területein való jövőbeni együttműködésről, különös tekintettel a pénzügyi digitalizáció, a fintech és az Okos Város fejlesztésekre.

2020. szeptember 30. 10:56

Kettészakadt a munkaerőpiac: egyes állásokra akár 200-szoros is lehet a túljelentkezés

Kettészakadni látszik a magyar munkaerőpiac: bizonyos pozíciókra akár 200-szoros is lehet a túljelentkezés, míg IT-szakemberből, műszaki végzettségűekből vagy mérnökből továbbra is nagy hiány van. Megfelelő jelöltet viszont a mostani helyzetben is nehezen találnak a cégek. Ebben jelenthet hatalmas segítséget a mesterséges intelligencia, hiszen például egy HR feladatokra specializált chatbottal akár a toborzásra fordított költségek 45 százaléka is megspórolható – hívta fel a figyelmet Baltay Kristóf, a HR-tech megoldásokat fejlesztő ChatBoss Team ügyvezetője. 

2020. szeptember 30. 09:43

Ericsson Programozó Bajnokság 2020

Pörgesd fel az őszi hónapokat! Várunk Téged és barátaidat a 10. Ericsson Programozó Bajnokságon, ahol egy játékos kihíváson keresztül tehetitek próbára magatokat.

2020. szeptember 29. 19:28

Egyéni ízléshez igazítja a híreket a legújabb hírszerkesztő oldal, a fress.hu

Ma Magyarországon hozzávetőleg 100 magyar nyelvű hírportál működik. A fress.hu hazai startup egyetlen oldalon és egyetlen kattintással lehetővé teszi, hogy bárki személyre szabottan összegyűjtse azokat a híreket és portálokat, amiket olvasni szokott, majd a rendszer még ajánl is az olvasó ízléséhez, szokásaihoz illeszkedő cikkeket.

2020. szeptember 29. 17:55

A SZTAKI vezetésével indultak el az új kutatólaboratóriumok

Dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a  Pécsi Tudományegyetemen bejelentette 18 Nemzeti Laboratórium elindulását. A Nemzeti Laboratóriumok adott kutatási témában összefogják a kutatóintézeteket, egyetemeket és az ipari szereplőket. A Nemzeti Laboratóriumok közül kettőt is az ELKH SZTAKI vezet.

2020. szeptember 29. 16:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11

Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház

2020. szeptember 9. 12:11

Év Informatikai Vezetője díj 2020

2020. augusztus 27. 11:07

Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat

2020. augusztus 13. 14:58
online sportfogadás