Sun: két számjegyű növekedés Magyarországon és a közép-európai régióban
A Sun eredményei alapján a közép-európai régió jelentős növekedést produkált a június 30-án zárt pénzügyi évben. Az Ausztriát, Csehországot, Szlovákiát, Lengyelországot és Magyarországot magába foglaló közép-európai régió 30%-kal növelte termék-rendelésállományát az előző pénzügyi évhez képest, az árbevétel 11%-ot, a profitabilitás pedig 23%-ot növekedett. Magyarország a közép-európai országok között is az élmezőnyben végzett: 12%-os árbevétel növekedés mellett a profitabilitás 27%-kal nőtt.
Az Sun Microsystems augusztus 1-jén bejelentetett nemzetközi pénzügyi eredményei stagnálása mögött az amerikai piac recessziója áll, amely a Sun bevételeinek legnagyobb részét adja árbevétel szempontjából. Az európai régióban viszont a Sun Microsystems a rendelésállomány, az árbevétel és a profitabilitás terén is növekedett. Az Európai régión belül Közép-Európa az egyik legjobban növekvő régió volt.
A pénzügyi eredmények alapján Magyarország a közép-európai régióban is kiemelkedett, eddigi legsikeresebb pénzügyi évével. Az elmúlt évben történt személyi változások ellenére a 12%-os árbevétel-növekedés és a profitabilitás 27%-os növekedésével Magyarország a régió egyik legsikeresebb szereplője lett.
A várakozásoktól eltérően legjobban a szerverterület fejlődött - itt 19,8%-os volt a növekedés az előző évhez képest.
A szolgáltatási terület 15%-kal növekedett, amelyen belül ebben az évben az oktatás fejlődött a legdinamikusabban. A tavalyi évhez képest 30%-os növekedés a minősített Java programozói tudás és a képzett informatikai szakemberek iránti piaci igényt bizonyítja. Az ügyfelek komplex szolgáltatási igényeit lefedő Managed Services terület a 19% növekedésével a szolgáltatási terület másik húzó ágazata volt.
A Sun hagyományosan erős távközlési üzletága mellett az elmúlt évben a pénzügyi üzletág is kiugróan magas növekedést produkált. A pénzügyi évre vonatkozó árbevételi tervéhez képest 124%-os teljesítményével a Sun legerősebb üzletágává vált. A telekommunikációs és a kormányzati üzletág 10% körüli növekedést mutatott, míg az ipari ágazatot súlyosan érintette az iparágban megfigyelhető tendencia, miszerint egyre több vállalat külföldön központosítja eszközparkját, így a magyarországi beszerzéseket leállítják. Az emiatt kieső árbevételt a Sun az ezen a területen egyre népszerűbb Intel és AMD alapú gépeinek értékesítésével kompenzálja.
Kapcsolódó cikkek
- A Cisco eredménye jobb a vártnál
- Továbbra is veszteséges a Sony
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elkészültek a 2022-es Média- és Kommunikációs torták
Az MRSZ megállapításainak összefoglalója a 2022-es média- és kommunikációs költés számokról: (1) A piac 2022-ben sem lélegezhetett fel, hiszen az orosz-ukrán háború következtében kialakult komplex válság a kommunikációs iparágat sem kímélte.
Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd
A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások teljesítéséhez nem elég a jó szándék, rengeteg cég lesz, ahol a működést is jelentősen át kell majd alakítani ‒ hívta fel a figyelmet Nyári Zsolt, a BDO Magyarország K-X Tanácsadó Kft. partnere és okleveles adószakértője.
GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
A GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felmérése szerint annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához. Ugyanakkor azok a webáruházak válhatnak sikeressé, akik a rendelkezésükre álló technológiák segítségével képesek néhány másodperc alatt felkelteni, majd fenntartani a fogyasztók figyelmét.
2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
Energiagazdálkodási szempontból számos nehézséget hozott a 2022-es év, és egyes problémákkal továbbra is szembe kell néznie a piacnak. De melyek lehetnek a legoptimálisabb megoldások, és milyen nemzetközi piaci trendek határozzák meg idén a témában a kereskedelmi, ipari és lakóépületek ágazatát? Az Eaton globális energiagazdálkodási vállalat honi leányvállalatának szakembere legfrissebb elemzésében felvázolja a legfontosabb irányvonalakat.
A használtcikk, mint termék a világhálón is hasít
A magyarok 77%-a nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, és 64%-uk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készített. A ruhák és a számítástechnikai eszközök a legkelendőbbek ebben a kategóriában, de a használt könyvek is felkerültek a dobogóra a magyarok online vásárlói kosarában. Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac, Magyarországon is jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékeivel az online tér felé nyit.