Az amerikai nyomtatott sajtó első nagy áldozata

A CSM az első olyan országos terítésű lap, amelyik a folyamatos forgalomvesztés miatt kivonul a nyomtatott piacról és napi változatát már csak a világhálón lehet majd olvasni. A 100 éve alapított újság azonban előfizetőknek egy heti nyomtatott verziót még fel fog kínálni.
Mary Trammell főszerkesztő úgy fogalmazott, hogy az új webes platform erősíteni fogja a Monitor szerepét az új évszázadban. Mint hozzátette, az üzenet és a tartalom a fontos, a forma és a továbbítás módja másodlagos.
Kifejtette: a lap továbbra is elkötelezett, hogy válaszokat találjon a világ legfontosabb problémáira, feltegye a lényeges kérdéseket, és a hírek mögé nézzen. A Monitor célja a nevében van: folyamatosan figyelni a világot, méghozzá a remény szemszögéből.
Elemzők szerint a CSM, amely november 25-én ünnepli alapításának 100. évfordulóját, a döntéssel új fejezetet nyit az amerikai újságírás és -kiadás történetében.
A Monitor mindhárom tervezett kiadványát - a napi frissítésű internetes lapot, a heti nyomtatott változatot, valamint a napi e-mail formát - közös szerkesztőség fogja készíteni; az átalakulással párhuzamosan "szerény leépítések" lesznek a 95 fős szerkesztőségben.
Éppen a CSM bejelentése előtt közölt adatokat a The New York Times arról, hogy az amerikai nyomtatott sajtó néhány kivételtől eltekintve ismét jelentős példányszám-, egyben bevételcsökkenést könyvelt el. A forgalom a vártnál gyorsabban zsugorodik, az olvasók nagyobb ütemben térnek át az internetes hírek fogyasztására, és a lapok példányszám-csökkentéssel igyekeznek a költségeket mérsékelni.
Az Egyesült Államokban bejegyzett 507 jelentősebb napilap összesített példányszáma a hétköznapi számok esetében az elmúlt fél évben 4,6 százalékkal volt alacsonyabb, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A 25 legnagyobb újság közül 16-nak a forgalma több mint 5 százalékkal esett.
A két vezető lap, a USA Today és a The Wall Street Journal példányszáma lényegében változatlan 2007-hez képest, előbbi napi forgalma 2,2 millió, utóbbié 2 millió. A 25 legnagyobb példányszámú lap közül az összes többi forgalma zsugorodott. A harmadik helyen álló The New York Times forgalma 3,6 százalékkal csökkent (1 millió), a Los Angeles Times 5,2 százalékos esést szenvedett el (739 ezer). A kaliforniai liberális lap a héten jelentette be, hogy 75 újságírótól volt kénytelen megválni, riporterektől és szerkesztőktől egyaránt, elsősorban a művészeti és szórakozás szekcióban.
Kapcsolódó cikkek
- Eladó a Hírszerző, az összes dolgozónak felmondtak
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Látogatottsági rekordszinten az amerikai újságok online kiadásai
- Fizetőssé válnak a brit online újságok
- Az illegális felhasználásokat kiszűrő internetes programokat fejlesztett ki a francia hírügynökség
- Fizetős lesz a New York Times online kiadása
- Újabb médiumok a Google sajtófigyelő szolgálatában
- XIX-XX. századi MTI-hírek az interneten
- A Bloomberg a BusinessWeek átvételét tervezi
- Fizetőssé válnak az ismert híroldalak
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Két fontos újítást vezet be a Yettel, és az OtthonNet tarifához automatikusan 5G-routert is biztosít
Majdnem megkétszereződött egy év alatt az otthoni internetes ügyfelek átlagos adathasználata a Yettelnél, és a legtöbb adatot az 5G-s felhasználók forgalmazták. Az ügyfeleknek még inkább kedvező újdonságokkal pedig újabb szintet lép a Yettel OtthonNet szolgáltatása: a mobiltechnológia előnyeit kihasználva mostantól még egyszerűbben és gyorsabban beüzemelhetővé, valamint rugalmasabban használhatóvá vált. A szolgáltatás országszerte már 2,5 millió címen érhető el a Yettel eddigi legjobb hálózatán.
Az NMHH az elégséges internetről végzett piackutatást
Az internet sem korlátlan. A technológia meghatározza, hogy egy hálózat mekkora adatforgalmat képes lebonyolítani. A hálózat kiépítése, fejlesztése, fenntartása költséges, melyet a szolgáltatók – részben – az igénybevételtől függően terhelnek az ügyfelekre. Éppen ezért díjcsomagokat határoznak meg. De mit gondolnak maguk a felhasználók a számukra elégséges otthoni sávszélességről és mobilinternet adatkeretről? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) internethasználókat vizsgáló piackutatása erre kereste a válaszokat.
A tanévkezdést támogatja a Vodafone új akciója
A korábbi években megnövekedett érdeklődést tapasztalt a Vodafone Magyarország vezetékes szolgáltatásai iránt az iskolakezdés időszakában, ezért a vállalat az új tanévkezdetben a növekvő ügyféligényre reagálva, fél évig fél áron teszi elérhetővé otthoni internet szolgáltatásait. A kedvezmény 2023. augusztus 15. és 2023. október 31. között megkötött új, határozott idejű lakossági internetelőfizetés esetén automatikusan aktiválódik.
LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
A LEO-műholdak a világ minden szegletébe elhozhatják a nagy sebességű internetet – ha nem állnak egymás útjába. A Deloitte TMT Predictions 2020-as jelentése így fogalmazott: az alacsony Föld körüli pályán (LEO) működő műholdak konstellációi vagy forradalmat hoznak el a szélessávú szolgáltatásokban, vagy egy nagy rakás űrszemét keletkezik. Három évvel később még mindig nem teljesen egyértelmű, melyik szcenárió jön be, sok vállalat azonban továbbra is az előbbire szavaz.
Egyre többen ismerik fel Elon Musk “Starlink” technológiájának előnyeit
A gyenge internetkapcsolat miatti kellemetlenségeket senkinek nem kell bemutatni, és bár az informatika az elmúlt 5 évben robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, az említett probléma rengeteg embernek okoz bosszúságot napjainkban is, legyen szó akár magáncélú, akár üzleti felhasználóról. Ennek hamarosan vége lehet: 2023-ban már Magyarországon is elérhető és megfizethető megoldás a Starlink szatellit alapú internet-szolgáltatás, ami hamarosan nagy hatással lehet az egész hazai távközlési piacra.