Kalózvideóból legális hirdetési jövedelem
Stratégiaváltás az MTV-nél: reklámokat építenek a MySpace videókba

A Viacom egyik régi fájdalma volt, hogy a tulajdonában levő csatornák közül leginkább a Music Television anyagit sokan használták engedélye nélkül. Ez nem meglepő, hiszen a mára életmódadóvá változott csatorna annak idején történelmet írt egyes műsoraival. A megosztható anyag egyébként hatalmas, több mint 1 milliárd percnyi anyagról, több mint 250 millió videóról beszélünk, ami több száz csatorna esetén is évekig kitöltené a műsoridőt. A Viacom eddig milliárd dolláros perekkel próbálkozott, ám az ilyen történetek vége mindig ugyanaz, nem lehet minden érintett felhasználót beperelni. Ezt felismerve a vállalat nem a videók eltüntetésén munkálkodik ezek után, hanem inkább leszedi saját hasznát azokból, hiszen éppen ez a lényeg, Viacom nem kulturális egyesület, hanem nyereséget termelő vállalkozás. Az új stratégia első megnyilvánulása a világ legnépesebb közösségi oldala, a MySpace oldalain jelenik meg. A felhasználók által a saját profiljukba beépített, de az MTV tulajdonát képző videókba reklámokat építenek be. Az üzlet pénzügyi részleteit nem tették közzé, de annyi tudni lehet, hogy egy Auditude nevű reklámcég dolgozik az elképzelés megvalósításán.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- Közösségi portálokat integrál levelezőrendszerébe a Microsoft
- Kifizeti a MySpace az "elmaradt" jogdíjakat
- MySpace Music Nagy-Britanniában is
- TweetDeck
- A MySpace megvette a rivális zeneszolgáltatást
- E-mail szolgáltatást indít a MySpace
- Dolgozói egyharmadát elküldi a MySpace
- A legnagyobb portál is gyorsan kieshet a webhasználók kegyeiből
- A Facebooktól érkezett vezetővel újul meg a MySpace
Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Két fontos újítást vezet be a Yettel, és az OtthonNet tarifához automatikusan 5G-routert is biztosít
Majdnem megkétszereződött egy év alatt az otthoni internetes ügyfelek átlagos adathasználata a Yettelnél, és a legtöbb adatot az 5G-s felhasználók forgalmazták. Az ügyfeleknek még inkább kedvező újdonságokkal pedig újabb szintet lép a Yettel OtthonNet szolgáltatása: a mobiltechnológia előnyeit kihasználva mostantól még egyszerűbben és gyorsabban beüzemelhetővé, valamint rugalmasabban használhatóvá vált. A szolgáltatás országszerte már 2,5 millió címen érhető el a Yettel eddigi legjobb hálózatán.
Az NMHH az elégséges internetről végzett piackutatást
Az internet sem korlátlan. A technológia meghatározza, hogy egy hálózat mekkora adatforgalmat képes lebonyolítani. A hálózat kiépítése, fejlesztése, fenntartása költséges, melyet a szolgáltatók – részben – az igénybevételtől függően terhelnek az ügyfelekre. Éppen ezért díjcsomagokat határoznak meg. De mit gondolnak maguk a felhasználók a számukra elégséges otthoni sávszélességről és mobilinternet adatkeretről? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) internethasználókat vizsgáló piackutatása erre kereste a válaszokat.
A tanévkezdést támogatja a Vodafone új akciója
A korábbi években megnövekedett érdeklődést tapasztalt a Vodafone Magyarország vezetékes szolgáltatásai iránt az iskolakezdés időszakában, ezért a vállalat az új tanévkezdetben a növekvő ügyféligényre reagálva, fél évig fél áron teszi elérhetővé otthoni internet szolgáltatásait. A kedvezmény 2023. augusztus 15. és 2023. október 31. között megkötött új, határozott idejű lakossági internetelőfizetés esetén automatikusan aktiválódik.
LEO-műholdak: zsákutca vagy forradalom a szélessávú internetben?
A LEO-műholdak a világ minden szegletébe elhozhatják a nagy sebességű internetet – ha nem állnak egymás útjába. A Deloitte TMT Predictions 2020-as jelentése így fogalmazott: az alacsony Föld körüli pályán (LEO) működő műholdak konstellációi vagy forradalmat hoznak el a szélessávú szolgáltatásokban, vagy egy nagy rakás űrszemét keletkezik. Három évvel később még mindig nem teljesen egyértelmű, melyik szcenárió jön be, sok vállalat azonban továbbra is az előbbire szavaz.
Egyre többen ismerik fel Elon Musk “Starlink” technológiájának előnyeit
A gyenge internetkapcsolat miatti kellemetlenségeket senkinek nem kell bemutatni, és bár az informatika az elmúlt 5 évben robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, az említett probléma rengeteg embernek okoz bosszúságot napjainkban is, legyen szó akár magáncélú, akár üzleti felhasználóról. Ennek hamarosan vége lehet: 2023-ban már Magyarországon is elérhető és megfizethető megoldás a Starlink szatellit alapú internet-szolgáltatás, ami hamarosan nagy hatással lehet az egész hazai távközlési piacra.