Kalózvideóból legális hirdetési jövedelem

Stratégiaváltás az MTV-nél: reklámokat építenek a MySpace videókba

Kiss Ádám Zoltán, 2008. november 5. 08:21

A Music Televisiont birtokló Viacom eddig agresszív perekkel próbálta elkerülni az elkerülhetetlent, vagyis videói internetes terjesztését. A cég most felismerte stratégiája kivitelezhetetlenségét és 180 fokos fordulattal úgy döntött, inkább engedélyezi a megosztást, ám leszedi saját hasznát.

A Viacom egyik régi fájdalma volt, hogy a tulajdonában levő csatornák közül leginkább a Music Television anyagit sokan használták engedélye nélkül. Ez nem meglepő, hiszen a mára életmódadóvá változott csatorna annak idején történelmet írt egyes műsoraival. A megosztható anyag egyébként hatalmas, több mint 1 milliárd percnyi anyagról, több mint 250 millió videóról beszélünk, ami több száz csatorna esetén is évekig kitöltené a műsoridőt. A Viacom eddig milliárd dolláros perekkel próbálkozott, ám az ilyen történetek vége mindig ugyanaz, nem lehet minden érintett felhasználót beperelni. Ezt felismerve a vállalat nem a videók eltüntetésén munkálkodik ezek után, hanem inkább leszedi saját hasznát azokból, hiszen éppen ez a lényeg, Viacom nem kulturális egyesület, hanem nyereséget termelő vállalkozás. Az új stratégia első megnyilvánulása a világ legnépesebb közösségi oldala, a MySpace oldalain jelenik meg. A felhasználók által a saját profiljukba beépített, de az MTV tulajdonát képző videókba reklámokat építenek be. Az üzlet pénzügyi részleteit nem tették közzé, de annyi tudni lehet, hogy egy Auditude nevű reklámcég dolgozik az elképzelés megvalósításán.

Kulcsszavak: MySpace MTV

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakul az üvegszálas adatátvitel technológia jövője?

Jelenleg vitathatatlan az üvegszálas technológiák szerepe a szélessávú internethálózatokban. Azonban ezek a hálózatok elsősorban a nagyvárosokat és környéküket szolgálják ki, így jogos a kérdés, hogyan fejlődik majd ez az iparág a következő években 2030-ig. A Deloitte tanulmánya négy szélsőséges forgatókönyvet vázol fel a piac fejlődésével kapcsolatban, melyekben azt igyekeztek megbecsülni, milyen irányt vehet az üvegszálas adatátvitel technológia jövője, kik lehetnek a legfontosabb szereplők, illetve hogyan alakulhatnak a fogyasztói szokások. 

2021. december 4. 11:54

Egymillió oktatási intézmény internethozzáférését térképezték fel az Ericsson segítségével

Egy évvel azután, hogy az Ericsson globális partnerségre lépve támogatni kezdte a Giga Kezdeményezés elnevezésű, az iskolai internetellátottságot feltérképező programot, mérföldkőhöz érkezett a közös munka, hiszen világszerte egymillió iskola internet hozzáférési lehetőségeit sikerült már felmérni.

2021. november 4. 21:25

Évi kétmillió mérés az NMHH független netsebességmérő oldalán

Ha az internetsebességünk rendszeresen elmarad a szolgáltató által garantált értékektől, érdemes a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)  mérőszolgálatához fordulnunk. A Szélessáv.net oldalon elérhető internetsebességmérő most megújult, pontosabban dokumentált mérési jegyzőkönyvvel segíti a fogyasztó védelmét. Az elmúlt évben a külső felhasználók több mint kétmillió mérést végeztek el a független hatósági felületen.

2021. október 21. 15:38

Bemutatja 10 Gbit/s sávszélességű lakossági szolgáltatását a DIGI

A DIGI Magyarországon elsőként indítja el a 10 Gbit/s sávszélességet biztosító szolgáltatását, a jelenlegi piacon legnagyobb sávszélességgel bíró Fiberlink 10G-t. A fejlesztésnek köszönhetően a vállalat az első magyarországi távközlési szolgáltató, amely 10 Gbit/s-ot elérő szolgáltatást biztosít, ezzel a technológiai fejlődés új fejezetét elindítva a piacon.

2021. október 19. 18:42

A 3G küszöbön álló búcsúja során a hírközlési hatóság a fogyasztók védelmére összpontosít

A mobiltelefon-hálózatokban használt 3G-technológia felett eljárt az idő, lassú, drága és nem hatékony – ezt erősítették meg a mobilszolgáltatók és az állami szereplők is a 3G jövőjéről szervezett konferencián csütörtökön. A kivezetés időpontjáról a szolgáltatók döntenek, a hatóság célja a fogyasztók védelme, a tudatos döntésekhez szükséges információ biztosítása – mondta Kollár Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szakértője.  

2021. október 1. 18:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58

Átszámítva közel 40 millió forintot fizettek a világ első SMS üzenetéért

2021. december 21. 17:35

Digitális műtárgyként árverezi el a Vodafone a világ első SMS-ét

2021. december 14. 15:32