A Google kiszáll a Yahoo-val tervezett reklámszövetségből

Kiss Ádám Zoltán, 2008. november 5. 19:50

A keresőóriás megelégelte a felhasználóktól érkezett kritikákat, a nehézkes tárgyalásokat és a hatóságoknál rá váró hosszadalmas engedélyezési eljárásokat.

A bejelentés mögött tulajdonképpen az áll, hogy egy ilyen nehezen összehozható megállapodás már nem lenne kellően jövedelmező a Google számára, míg közben a cég imázsát is rontaná, hiszen mióta felröppentek az első hírek a tervezett Google-Yahoo szövetségről, a vállalatot negatív értelemben a Microsofthoz hasonlítgatták. Az üzlet elmaradása természetesen inkább is kisebbik résztvevőt, a Yahoo-t sújtja, különösen a 47,5 milliárd dolláros Microsoft meghiúsulása utáni perspektíva nélküli állapotban. A Google szövetség ugyan nem feltétlenül jelentett volna végleges megoldást a tőzsdén is igen gyengén szereplő Yahoo számára, de legalább a közeljövőt kissé rózsásabbá tette volna. A Google-Yahoo szövetség keretén belül ugyanis a vállalat évi 800 millió dolláros többlet bevételt remélhetett volna. A lassan körvonalazódó üzletet előbb jóvá kellett volna hagyatni a piaci verseny tisztasága fölött őrködő hatóságokkal, különösen miután a Google már vásárolt reklámvetélytársat és az AOL-ban is 5 százalékos érdekeltsége van. Ami a Google számára csak egy kaland volt, amit már csak felhasználói rosszallása miatt is érdemes lemondani, az azonban a Yahoo számára még ködösebb jövőt jelent, és talán egy újabb Microsoft tárgyalássorozatot.

Kulcsszavak: Google marketing Yahoo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50