Kína életében az internet kulcsfontosságú szerepet játszik
A gyorsan növekvő internet kulcsfontosságú szerepet játszik Kína modernizációjában, valamint elősegíti a nyitást és a reformot - közölte a kínai államtanács információs irodájának tisztségviselője.

Caj szerint az internet és a hozzá kapcsolódó iparágak felgyorsították a reformfolyamatokat, és az ország társadalmi és gazdasági fejlődésének mozgatórugóját adják. A kínai elektronikus kereskedelem (e-commerce) együttes tranzakcióinak értéke 2007-ben elérte a 2,14 billió jüant (64.699 milliárd forintot), és ez az előző évhez képest 90 százalékos növekedést jelent. A kínai Kereskedelmi Minisztérium előrejelzései szerint az e-commerce a legfontosabb kereskedelmi csatornává fog válni. Tíz éven belül a kereskedelmi tranzakciók 70 százaléka zajlik majd elektronikus csatornákon keresztül.
Kínában naponta mintegy 240 ezerrel gyarapodik a világhálót használók száma, az internetes társadalom három-négy éven belül eléri a félmilliárdot - hangsúlyozta a miniszterhelyettes. A kínai internetpiacban hatalmas lehetőségek vannak, amelyeket Caj reményei szerint a világ minden részéről érkező vállalatoknak sikerül majd kiaknázniuk.
A pénteken kezdődött kétnapos fórumon több min száz kínai és amerikai szakember vett részt.
Kapcsolódó cikkek
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Saját blogot indított a kínai elnök
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
- VPN-szerverekkel érik el Kínából a tiltott weboldalakat
- Harminc százalékkal többen neteznek Kínában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A jelen kényelmével a tudatosabb jövőt kívánja építeni a Samsung
Új fejezetet nyit a Samsung a háztartási eszközök világában a Bespoke termékcsalád legújabb frissítéseivel, amelyeket a harmadik alkalommal megrendezett Bespoke Life 2023 eseményén mutatott be. A vállalat ismertette azt a már nem túl távoli jövőképet, amelyben a fenntarthatóság, az összekapcsolhatóság és a formatervezés újraírja a mindennapokat.
Barátságban élni a mobileszközök online világával, avagy Mobil a családom?
Mobil a családom? címmel országos kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A programban az NMHH egyszerű tanácsokkal segíti a családokat a mobileszközök online világa és a családi élet közötti egyensúly megteremtésében.
Tőzsdére készül a zöld Bitcoin bányászatot forradalmasító magyar techcég
Ritka az az együttállás, amikor a technológia és az energiatudatosság tökéletes szinergiában működik, ezt sikerült megvalósítania az utóbbi évek egyik legsikeresebb energetikai startupjának, az Enerhash Technologies Zrt-nek. A cég innovatív megoldása a megújuló erőművek többletkapacitásait használja kriptobányászatra, méghozzá károsanyagkibocsátás nélkül. A magyar techcég eddig közel 3 milliárd forint értékű magánbefektetést kapott infrastruktúra-fejlesztésre és adatközpont-beruházásra, tavalyi árbevételük meghaladta az 510 millió forintot, de idén már ennek a megduplázása a cél. Következő lépésként pedig gőzerővel készülnek a részvénykibocsátásra – első körben a BÉT XTEND tőzsdén.
Magyarországon 25 év alatt közel 80 ezren vettek részt a Cisco Hálózati Akadémia képzésein
Világszerte 3,2 millió, Magyarországon jelenleg 15 ezer hallgatója van a Cisco Hálózati Akadémia képzéseinek, míg a kezdetektől összesen 17 millióan kaptak a világon piacképes tudást a kezdeményezésnek köszönhetően. Szükség is van rá: felmérések szerint Magyarországon néhány éven belül akár 44 ezer informatikus hiányozhat a munkaerőpiacról. A Cisco célja: a következő 10 évben újabb 10 millió diák digitális képzése az EMEA régióban.