Az előremenekülés útja az információs társadalom?

2008. november 20-21-én Siófokon ülnek újra egy asztalhoz a kormányzati, közigazgatási, önkormányzati szektor képviselői, valamint az üzleti élet vezető informatikai cégei, hogy összevessék álláspontjaikat hazánk jövőjéről. „Mindannyiunk számára bizonyossá vált, hogy radikális változásokra van szükség társadalmunk és gazdaságunk szerkezetében, miközben gyorsan és pontosan meg kell fogalmaznunk fejlődésünk irányát. Nem indulhatunk úgy útnak, ha azt sem tudjuk, hová akarunk eljutni.” – fogalmazott Demcsák Mária, a Piac és Profit főszerkesztője, a konferencia rendezője, aki abban bízik, hogy a rendezvény nyomán sikerül konkrét kitörési pontot találni Magyarország számára.
A konferenciát kormányzati oldalról olyan nevek fémjelzik, mint például Dr. Veres János pénzügyminiszteré, aki tájékoztatást ad az idén év elején indult e-fizetési projekt tapasztalatairól; dr. Gyenesei István önkormányzati miniszteré; Dr. Baja Ferenc informatikáért felelős kormánybiztosé, aki arról is beszámol, hogy milyen átfogó tervekkel, jogszabályokkal és konkrét projektekkel készül az állam az e-gazdaság, az e-közigazgatás, a hálózatfejlesztés és a digitális írástudás bővítése terén 2011-ig. „Az e-közigazgatás területén jól állunk, az információs társadalom elterjedtségében kevésbé jól, az információs társdalom tudatossága szempontjából pedig még kevésbé állunk jól. ” - nyilatkozta Baja Ferenc a Piac és Profitnak elöljáróban. Az esemény fókusza a megváltozott gazdasági környezetre adott lehetséges reakciókon kívül többek között a kormányzat e-stratégiájára irányul, amelyről dr. Baja Ferenc, Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója, Lazarovits Márk, a Synergon Informatika Nyrt. vezérigazgatója, Nyitrai Zsolt, a FIDESZ informatikai és telekommunikációs munkacsoportjának vezetője, Papp István, a Magyar Telekom Vállalati Szolgáltatások Üzletág vezérigazgató-helyettese és Stumpf István, a Századvég Alapítvány elnöke folytat nyilvános kerekasztal-beszélgetést.
A konferencia másik fontos kérdése az úgynevezett e-befogadás lesz, vagyis a Magyarországon is tapasztalható digitálisan leszakadó társadalmi rétegek felzárkóztatását célzó program, amely 2008-ban Európa-szerte kiemelt téma.
Az üzleti szféra képviseletében szó lesz a kormányzati kiadások racionalizálásáról, a hatékony gazdálkodás lehetőségeiről olyan cégek fejtik ki álláspontjukat és javaslatukat, mint a Hewlett-Packard (HP), a Magyar Telekom, a Microsoft, a Synergon, de részt vesz a konferencián többek között az Infórum, az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) és a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) is.
A kiállítással egybekötött, közel félezres látogatottságra számító konferenciáról bővebb információk a www.e-magyarorszag.hu weboldalon találhatóak.
Kapcsolódó cikkek
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Virtuális falu lesz Ivád
- Spórolhat a Szoftverbörzén
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Feltörekvőben a vidéki IT vállalkozások?
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
- IDC évnyitó: Mélyvíz után nagy levegő
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elkészültek a 2022-es Média- és Kommunikációs torták
Az MRSZ megállapításainak összefoglalója a 2022-es média- és kommunikációs költés számokról: (1) A piac 2022-ben sem lélegezhetett fel, hiszen az orosz-ukrán háború következtében kialakult komplex válság a kommunikációs iparágat sem kímélte.
Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd
A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások teljesítéséhez nem elég a jó szándék, rengeteg cég lesz, ahol a működést is jelentősen át kell majd alakítani ‒ hívta fel a figyelmet Nyári Zsolt, a BDO Magyarország K-X Tanácsadó Kft. partnere és okleveles adószakértője.
GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
A GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felmérése szerint annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához. Ugyanakkor azok a webáruházak válhatnak sikeressé, akik a rendelkezésükre álló technológiák segítségével képesek néhány másodperc alatt felkelteni, majd fenntartani a fogyasztók figyelmét.
2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
Energiagazdálkodási szempontból számos nehézséget hozott a 2022-es év, és egyes problémákkal továbbra is szembe kell néznie a piacnak. De melyek lehetnek a legoptimálisabb megoldások, és milyen nemzetközi piaci trendek határozzák meg idén a témában a kereskedelmi, ipari és lakóépületek ágazatát? Az Eaton globális energiagazdálkodási vállalat honi leányvállalatának szakembere legfrissebb elemzésében felvázolja a legfontosabb irányvonalakat.
A használtcikk, mint termék a világhálón is hasít
A magyarok 77%-a nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, és 64%-uk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készített. A ruhák és a számítástechnikai eszközök a legkelendőbbek ebben a kategóriában, de a használt könyvek is felkerültek a dobogóra a magyarok online vásárlói kosarában. Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac, Magyarországon is jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékeivel az online tér felé nyit.