Alvicom: sikeres teljesítményteszt az Aegon biztosítónál

Takács Zsolt, 2008. november 25. 18:34

A magyarországi IT-tesztelési piac egyik vezető társasága, az Alvicom sikeresen működött közre az Aegon biztosító kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (KGFB) webes díjkalkulációs és ajánlatkészítő alkalmazásának tesztelésében. Az elvégzett terheléses teszteknek köszönhetően a megrendelő üzletkritikus webes alkalmazásait sikerült olyannyira felgyorsítani, hogy a biztosító a novemberi biztosítóváltó csúcsban a korábbi évekhez viszonyított magasabb terhelés esetén is gyorsabban ki tudja szolgálni a díjkalkulációs kéréseket.

A tavaly novemberi KGFB-rohamban észlelték először az Aegon szakemberei, hogy az éves átlagnál nagyságrendekkel több ajánlatkérés webes kiszolgálása esetenként az elvártnál lassabb válaszidőkkel szolgálja ki a partnereket. Az ilyen csúcsokban mért válaszidő az elvárt érték két-háromszorosát is elérhette. Mielőtt a lassú válaszidők esetleg üzleti veszteséget okozhattak volna az idei kampányidőszakban, a biztosító megkereste az Alvicom Kft-t, hogy tesztelje le, és derítse ki az időnként előforduló zavarok okát.

"Társaságunk a tesztelések és fejlesztések alkalmával különböző tesztelésre használható eszközökkel dolgozik, választhatunk a partnereink teszteszközei vagy az általunk kifejlesztett eszközök közül" - mondta el Lakatos Attila, Alvicom Kft. vezető fejlesztője.

A 3 hét alatt végrehajtott feladat első 2 hetében az üzleti folyamatok felvétele, különféle szkriptek paraméterezése, és olyan próbafuttatásokat végzett az Alvicom, amelyekben az esetleges funkcióhibákat lehet felderíteni. Az első szakaszban nagyon megkönnyítette a munkát, hogy a biztosító szakemberei igen kooperatívan álltak a munkához, a "házi" fejlesztők gyorsan reagáltak a felmerülő problémákra, s a rendszert fejlesztő külső cég is könnyen elérhető volt - jelentette ki az Alvicom vezető fejlesztője. Az első időszak végére megtörtént a felderített hibák kijavítása is.

A tesztelés második szakaszában kezdődött meg az "igazi" terhelési tesztek futtatása, a rendszer monitorozása, majd a mért adatok alapján a javaslattétel a rendszer felgyorsításának módjairól. Az Alvicom javaslatainak alapján elvégzett módosítások után a társaság szakemberei elvégezték a rendszer új, javított verziójának "visszamérését" is. Az eredmény fényesen igazolta a befektetett munkát, minden válaszidő az elvárt sebességnél rövidebb lett - jelentette ki Lakatos Attila.

Teljes mértékben meg voltunk elégedve az Alvicom munkájával, amelynek segítségével jelentősen gyorsítani tudtuk a webes alkalmazásunkat – jelentette ki Vér János, az Aegon rendszerfejlesztési területén az értékesítés támogatási csoportvezetője. Mint elmondta, abban biztos volt, hogy némi gyorsulást el lehet majd érni, de arra legmerészebb álmaikban sem számítottak, hogy négyszeres sebességet is el lehet érni. Megelégedettségünket csak fokozta, hogy az Alvicom szakértői a munka során felmerülő kisebb fennakadásokat, átmeneti nehézségeket gyorsan és szakszerűen elhárították, megoldották – tette hozzá Vér.

Az Alvicom üzleti filozófiája szerint mindig az ügyfeleivel együtt tesztel és így dönti el, hogy melyik módszert és teszteszközt használja a rendszer hiányosságainak és gyenge pontjainak meghatározására, s milyen további lépések szükségesek. Tesztelési munkáink során saját hatékony és megbízható eszközöket fejlesztettünk ki, hiszen az érzékeny adatokkal teli banki környezetben speciális tesztelés szükséges - mondta el az Alvicom szakembere.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással

A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.

2024. március 26. 19:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05