Lemondott a Sony elnöke, Stringer átszervez
Chubachi hivatalosan áprilisban távozik, aminek legfőbb következménye az lesz, hogy Stringer végre teljes ellenőrzést szerezhet a társaság kulcsfontosságú elektronikai részlege felett. Mindez azzal is jár, hogy az immár öt éve vezérigazgató most valóban megkezdheti a cég struktúrájának egyszerűsítését, ami régi vágya. Olyannyira, hogy a Chubachi menetelét bejelentő sajtótájékoztatón egyúttal máris ismertették az átszervezés első lépéseit.
Ezek szerint az immár minden szálat a kezében tartó Stringer két fő részlegre osztotta az elektronikai vállalatot: az egyik a hálózati termékekért felelős csoport lett, amelyet Kaz Hirai, a számítógépes szórakoztató osztály eddigi feje vezet majd. Ide tartozik többek között a PlayStation játékkonzol, a Vaio PC-k, a Walkman zenelejátszó termékek, az új mobileszközök, valamint a médiaszoftverek és -szolgáltatások. A másik, fogyasztói elektronikai részleg élére Hiroshi Yoshiokát nevezték ki; ő a Bravia tévék, a digitális fényképezők és kamerák, illetve a házi audió- és videórendszerek felelőse lesz majd.
Az átszervezés fő mozgatórugója nyilvánvalóan az, hogy a Sony sok más elektronikai vállalathoz hasonlóan igen rossz üzleti eredményről volt kénytelen beszámolni a tavalyi utolsó negyedévre. A japán konszern, amely nemrégiben adott ki profitfigyelmeztetést, azzal számol, hogy a március végével záruló folyó pénzügyi évet 260 milliárd jenes működési veszteséggel zárja majd, vagyis 14 év óta első ízben fejezi be az évet veszteséggel. Az adózás utáni éves eredményt a Sony decemberben még 150 milliárd jenes többletben adta meg, most a cég 150 milliárd jenes veszteségre számít. A válságból eredő fogyasztói keresletcsökkenés várhatóan az idén is tartósan megmarad, így a Sonynál nyilvánvalóan rájöttek, hogy nem halogatható tovább a struktúraváltás.
Kapcsolódó cikkek
- Felfüggeszti az OLED tévék gyártását a Sony
- Előre menekül a Sony gödöllői gyára
- Százmilliárd jenes veszteség, gyárbezárások a Sony-nál
- A Sony befagyasztja a béreket, más japán cégek is követhetik a példát
- A Sony kivásárolná az Ericssont a mobilcégből
- Sony-Epson LCD-gyártási együttműködés
- Egy másféle fejvadászat: Foglyul ejtették elnöküket egy francia Sony-gyár munkásai
- A Sony 14 év óta először lesz veszteséges
- Nikkei: százmilliárd jen veszteséggel számol a Sony
- Még mindig nem nyereséges a PS3
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.