Fütyül a válságra a játékipar

Genda Csongor Zoltán, 2009. március 20. 14:26

Úgy tűnik, a válság negatív hatásai nem érződnek a játékpiacon, mivel az ágazat nem hogy stagnálásról, vagy visszaesésről, hanem bővülésről számolt be.

Habár szinte nincs olyan terület, amit megkímélne a recesszió, a játékforgalmazók azon kevesek közé tartoznak, akiket nem ért el a válság profitromboló szele. Az NDP piackutató jelentéséből kiderül, hogy az Egyesült Államokban a szektor 10%-os forgalomnövekedést könyvelhetett el februárban, így a bevétel majdnem elérte a másfél milliárdot. A konzolgyártók közül a Nintendo szerepelt a legjobban 753 ezer eladott Wii-vel, a japán gyártót pedig a Microsoft követi az értékesítési listán. A játékprogramok piacán a Street Fighter IV volt a legkelendőbb, ám a Wii Fit és a Wii Play is rendkívül jól teljesített.
"Az aktuális számadatok azt mutatják, ha a fogyasztó vágyik egy termékre, akkor mit sem törődik a gazdasági válsággal, megveszi azt"- nyilatkozta a témával kapcsolatban Michael Pachter, a Webdush Morgan elemző cég egyik munkatársa.

Kulcsszavak: játék trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05