MasterCard: hódítanak az érintés nélküli bankkártyák

MTI Sajtóadatbank, 2009. március 30. 10:05

Egy év alatt megkétszereződött a MasterCard PayPass - érintés nélküli technológiát alkalmazó - bankkártyáinak száma, és 2008 végére elérte az 50 milliót - tájékoztatta a kártyatársaság az MTI-t.

Az érintés nélküli bankkártya technológia lényege, hogy a kártyát 20 eurónál kisebb összeg esetén elég néhány centiméterre vinni a leolvasóhoz, és már meg is történt a fizetés. Nagyobb összeg esetén a leolvasás után a PIN kódot is meg kell adni, de PayPass kártyával így is gyorsabban lehet fizetni, mintha készpénzt kapna a pénztáros.

Az érintés nélküli technológiát elsősorban gyors fizetést igénylő környezetben használják, például gyorséttermekben, mozikban, benzinkutaknál, de jól alkalmazható tömegközlekedési eszközökön, mozgóárusoknál és sport stadionokban is.

Jelenleg 28 országban, összesen 141 ezer PayPass elfogadóhely van, többek között Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és Szerbiában.

A közelmúlt egyik leginkább figyelemre méltó újítása a 2008-ban, Törökországban bevezetett "smart sticker", ami egy mobiltelefonokra ragasztható matrica, s amelyet a PayPass kártyákhoz hasonló módon, az olvasóhoz közelítve lehet használni. A bankkártyamatrica hagyományos tizenhat jegyű sorszámot visel, hitelkártyaként működik, de csak úgynevezett érintés nélküli terminálon használható.

A MasterCard nemrégiben végzett felmérése szerint az érintés nélküli technológia fejlődésével a bankkártyák a kisösszegű fizetéseknél is jelentős területet hódítanak el a készpénztől. A PayPass kártyával rendelkezők 41 százaléka azt válaszolta, hogy jóval ritkábban használ készpénzt, mint két évvel ezelőtt. Ennél többen (77 százalék) nyilatkoztak úgy, hogy elsődleges fizetési eszközként tekintenek a plasztikra, és csak akkor használnak készpénzt, ha kártyás fizetésre nincs mód.

Az érintés nélküli technológia kereskedői oldalról is pozitív visszhangot keltett: a PayPass-t elfogadó üzletek vezetői szerint nőtt a vásárlók lojalitása, és az ilyen típusú kártyát használó vevők aránya tavaly 14 százalékra emelkedett a 2007. évi 8 százalékról. A PayPass elfogadása óta elsősorban a gyorséttermek, a gyógyszertárak és az élelmiszerüzletek forgalma nőtt a technológia révén.

Ami a technológia nem bankkártya alapú felhasználását illeti, a MasterCard által megkérdezett PayPass felhasználók leginkább a PayPass kulcstartóban, és a mobiltelefonra ragasztott matricában látnak fantáziát.

Kulcsszavak: MasterCard bankkártya

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09