Az elektronika győztesként kerülhet ki a válságból
A magyar elektronikai iparnak esélye van arra, hogy győztesként kerüljön ki a gazdasági válságból - mondta Süveges-Szabó László, az ITD Hungary üzletfejlesztési igazgatója szerdán, a Magyar Elektronikai Társasággal (MELT) közösen szervezett kerekasztal beszélgetésen az Elektrosalon szakkiállításon, Budapesten.
Rámutatott: az ITD Hungary segíti, hogy az innovációra képes magyar vállalatok minél inkább az elektronikai ipar beszállítójává váljanak.
Aladics Sándor, a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) vezérigazgató-helyettese arra hívta fel a figyelmet, hogy a banknál kedvező feltételek mellett mintegy 130 milliárd forint hitelkeret érhető el a piacképes, megtérülő projektek fejlesztésére, és ez összeg az elektronikaipari cégek számára is igénybe vehető.
A vezérigazgató-helyettes utalt arra, hogy az uniós forrásokból működő Jeremie-programban további pénzügyi konstrukciók állnak a kis- és középvállalkozások rendelkezésére.
Aladics Sándor emlékeztetett arra, hogy az MFB az elmúlt hat évben 220 milliárd forint fejlesztési hitelt helyezett ki, ebből 90 milliárd forintra tehető a technológiafejlesztésre fordított összeg.
Báti Ferenc, az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnökségi tagja úgy vélekedett: nemzetközi statisztikai adatok is azt mutatják, hogy a magyar elektronika a nemzetgazdaságban jelentős szerepet játszik, a magyar exportban 15-20 százalékot tett ki az elektronikai cégek kivitele. Véleménye szerint a recesszió után jelentős fellendülés várható a világban a több ágazathoz is kapcsolódó elektronikai iparban, erre a magyar cégeknek is fel kell készülniük.
A kerekasztal-beszélgetésen elhangzott, hogy eredményesebb lehetne az elektronika fejlesztése, ha az ágazatban klaszterek szerveződnének, illetve a fejlesztések révén magasabb hozzáadott értéket előállítanának elő a cégek. A Pólus Programban a klaszterek által megvalósítandó fejlesztésre 400 milliárd forint támogatás áll rendelkezésre.
Lamberth Miklós, a MELT elnöke elmondta: az egyesületként működő civil szervezet elektronikai klaszter alapításának előkészítésén dolgozik.
Kapcsolódó cikkek
- MKB: banki "Gazdálkodj okosan" az IND új szoftverével
- A világ élvonalába tartozik az ITD Hungary a projektkezelés terén
- Újabb, az MKB-ügyfeleket célzó adathalász e-mailt fogott el a VirusBuster
- Újabb adathalász-támadás az MKB-nél, a bank kezeli az ügyet
- Adathalászok az MKB-nál
- Négy magyar kiállító Barcelonában
- Az Alvicom segítségével gyorsított az MKB BANK
- MKB NetBANKár: százezer felhasználó
- Adathalász-támadás az MKB ellen
- Kereskedelmi banki ügyvitel Microsoft Dynamics AX-en
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.