Drasztikusan visszaesett a informatikai eszközök piaca
A kiskereskedelmi forgalom drasztikus visszaesése miatt 30-40 százalékos bevételcsökkenéssel számol az informatikai perifériákat gyártó EPSON a magyar piacon, pénzügyi évének első felében.
Fábián Miklós, a cég magyarországi képviseletének kereskedelmi és marketing vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: az EPSON 10 millió euró forgalmat ért el a március végén zárult tavalyi pénzügyi évében a magyar piacon, szemben az egy évvel korábbi 9,4 millió euróval. Hozzátette, hogy az üzleti megrendelések már egy éve csökkennek, míg a fogyasztói, otthoni szegmens vásárlásai az idén estek vissza jelentős mértékben. A vezető szerint a nagy áruházakban katasztrofálisak az eladási adatok.
A több mint 65 éves japán cég az egyik legjelentősebb informatikai periféria szállító a magyar piacon. A főként nyomtatókat, projektorokat, kijelzőket, monitorokat és elektronikai alkatrészeket gyártó vállalat magyar képviselete a bizonytalan helyzet miatt jelenleg még nem tervez egész évre, csak az első félév várható alakulását prognosztizálja.
Fábián Miklós elmondta, a cégnek a magyar piacon jók a pozíciói. A tintasugaras nyomtatók területén 31 százalékos a részesedése, s ezzel a második. A projektorok piacán pedig 24 százalékos részesedéssel az első.
A vezető elmondta azt is, hogy az EPSON a világgazdasági válságra termékbővítéssel reagál, így például a korábbiaknál több szolgáltatást, például vezeték nélküli kapcsolatot nyújtó nyomtatókat dob piacra. A magyar fióktelepet 2004-ben hozták létre, fő feladata piac koordinálása és a közvetett értékesítés növelése.
Kapcsolódó cikkek
- Epson Stylus S21: a gazdaságos apróság
- Fogyasztói terméközön a Canon bemutatóján
- Epson projektorok minimális vetítési távolsággal
- Közelebb az oktatáshoz: az Epson ultrarövid vetítési távolságú projektorokat dob piacra
- Epson projektor 200.000:1-hez kontraszttal
- Kültéri vetítésre is alkalmas Epson HD-projektorok
- Új E-sorozatú Epson projektorok
- A3+-os Epson fotónyomtató-akció
- Epson EB-G5000 - nagy teljesítményű installációs kivetítő
- Hordozható projektorokkal jelentkezik az Epson
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elkészültek a 2022-es Média- és Kommunikációs torták
Az MRSZ megállapításainak összefoglalója a 2022-es média- és kommunikációs költés számokról: (1) A piac 2022-ben sem lélegezhetett fel, hiszen az orosz-ukrán háború következtében kialakult komplex válság a kommunikációs iparágat sem kímélte.
Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd
A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások teljesítéséhez nem elég a jó szándék, rengeteg cég lesz, ahol a működést is jelentősen át kell majd alakítani ‒ hívta fel a figyelmet Nyári Zsolt, a BDO Magyarország K-X Tanácsadó Kft. partnere és okleveles adószakértője.
GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
A GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felmérése szerint annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához. Ugyanakkor azok a webáruházak válhatnak sikeressé, akik a rendelkezésükre álló technológiák segítségével képesek néhány másodperc alatt felkelteni, majd fenntartani a fogyasztók figyelmét.
2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
Energiagazdálkodási szempontból számos nehézséget hozott a 2022-es év, és egyes problémákkal továbbra is szembe kell néznie a piacnak. De melyek lehetnek a legoptimálisabb megoldások, és milyen nemzetközi piaci trendek határozzák meg idén a témában a kereskedelmi, ipari és lakóépületek ágazatát? Az Eaton globális energiagazdálkodási vállalat honi leányvállalatának szakembere legfrissebb elemzésében felvázolja a legfontosabb irányvonalakat.
A használtcikk, mint termék a világhálón is hasít
A magyarok 77%-a nyitott arra, hogy használt terméket vásároljon, és 64%-uk már vett is ilyen terméket a világhálón – mutatják a Shoptet friss reprezentatív kutatásának adatai, amelyet a március 18-ai Újrahasznosítási Világnap alkalmából készített. A ruhák és a számítástechnikai eszközök a legkelendőbbek ebben a kategóriában, de a használt könyvek is felkerültek a dobogóra a magyarok online vásárlói kosarában. Csehországban az e-kereskedelem egyik leggyorsabban növekvő és legnagyobb forgalmat bonyolító szektora a használtcikk piac, Magyarországon is jól járhat az a vállalkozó, aki használt termékeivel az online tér felé nyit.