A Microsoft a jövő játékain dolgozik: kontroller, ami nincs és mégis van
Amikor a két nagy, az Xbox és a PlayStation3 harcából meglepő módon a Nintendo olcsó és kisebb tudású Wii konzolja került ki győztesen, a játékipar szereplői elkezdték újraértelmezni eddigi elképzeléseiket. A Wii hardvere, egyszerűsége ellenére, kitűnő játékélményt kínált, mindezt egy mozgásérzékelő kontrollerrel megfejelve, mely tovább segítette az addig is szárnyaló értékesítéseket. Nem véletlen tehát, ha a Microsoft is hasonló irányba gondolkodik, hiszen kit érdekel újabb néhány millió, a grafikus magba integrált processzor, ha a teljesítmény nem fordítható le játékélményre.
A Natal nevű projekt lényege, hogy egy fizikai valójában csak egy kis doboz formájában érzékelhető eszköz, mely képes az emberi akciókat, reakciókat érzékelni. Az eszköz szenzorokra és a beérkező információk intelligens feldolgozására épül, a beépített kamera, térérzékelő, mikrofon adatait elemzi és alakítja át a játékkonzol számára feldolgozható információkká. A végeredmény pedig aligha írható le jobban, mint a például a Különvélemény című filmből ismert jelenet, amikor főhősünk kezének mozgatásával nyit meg mappákat, böngészik az információk között. A gyakorlatban ez azt jelenheti, hogy a Microsoft ahelyett, hogy saját vezetékes vagy vezeték nélküli kontrollereken dolgozna, egy teljesen új megközelítésen dolgozik, vagyis a jövő teniszmérkőzéseit nem irányítóval a kezünkben, de akár tenyerünk mozgatásával játszhatjuk le.
Kapcsolódó cikkek
- USB flash támogatást kap az Xbox 360
- Jönnek a limitált 250 GB-os Xbox-ok
- A PS3 után az Xbox is olcsóbb lesz?
- Több mint fele hibás az Xbox 360-konzoloknak
- Halo Legends: Halo univerzumban játszódó Anime-széria az Xbox Live-on
- 120 GB-os PS3, olcsóbb Xbox 360 az ősszel?
- Különleges mozgásérzékelő az Xbox 360-hoz
- Egymillió Halo Wars letöltés
- Az európai konzolpiacon nyilvánvalónak tűnik a Microsoft előnye
- A Wii és az Xbox szárnyalt, a PS3 visszaesett novemberben a tengerentúlon
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Samsung 2021-es tévékkel a környezetbarát jövőért
A Samsung januári virtuális rendezvényén, a First Look eseményen a legújabb Neo QLED és MicroLED fejlesztéseinek bemutatása mellett megerősítette elköteleződését a fenntarthatóság és hozzáférhetőség mellett. A vállalat legújabb modelljei és technológiai fejlesztései megváltoztatják a televízió háztartásokban betöltött szerepét, miközben a felhasználók széles körének nyújtanak megbízható megoldást.
A hazai autóstársadalom is sebességet váltott
2020-ban alig néhány hét alatt felborult a mindennapok korábbi rendje. Azt ugyan lehetetlen megjósolni, hogy mennyire lesznek tartósak ezek a változások, de az egyértelmű, hogy a járványhelyzet hatására tartósan felértékelődött a saját gépjármű szerepe, az autósok pedig keresik a praktikus és költséghatékony megoldásokat. Ennek az egyik nagy nyertese a négyévszakos abroncs.
Ezek voltak a legnépszerűbb karórák 2020-ban
Bár a koronavírus járvány első hulláma miatti kijárási korlátozások nem kímélték a hazai órapiacot, az év második felében valamelyest magára talált a szegmens. „Bár Casio hazájában, Japánban is korlátozásokra volt szükség a koronavírus elleni küzdelem miatt, ennek ellenére kis késéssel sikerült bevezetni a legtöbb újdonságot” – hívta fel a figyelmet a Casio termékmenedzsere, Nagy Sándor.
Ultrarövid vetítési távolságú 4K lézerprojektor a Samsungtól
A vállalat az őszi „Life Unstoppable” virtuális konferencián mutatta be legújabb, ultrarövid vetítési távolságú, 4K lézerprojektorát, a Premiere-t, amely most Magyarországra is megérkezik. Az új projektor az otthon kényelmében biztosít szélesvásznú moziélményt. A Premiere a díjnyertes Lifestyle termékportfólió legújabb csúcskészüléke.
Reneszánszát éli a saját autóval való közlekedés
A koronavírus-járvány világszerte tartósan befolyásolja az emberek mobilitási szokásait. A személygépkocsik használata nagyot nőtt, míg az utóbbi években virágzó utazásmegosztó- és telekocsi-szolgáltatások jelentősen visszaestek. Elmondható, hogy Franciaországban, az Egyesült Államokban, Japánban és Németországban az emberek jobbára hűségesek maradnak a hagyományos mobilitási koncepciókhoz: a járművek megosztása, vagy a spontán fuvarhívás formájában történő közösségi közlekedés ebben a négy országban szinte semmilyen szerepet sem játszik.