A Microsoft a jövő játékain dolgozik: kontroller, ami nincs és mégis van
Amikor a két nagy, az Xbox és a PlayStation3 harcából meglepő módon a Nintendo olcsó és kisebb tudású Wii konzolja került ki győztesen, a játékipar szereplői elkezdték újraértelmezni eddigi elképzeléseiket. A Wii hardvere, egyszerűsége ellenére, kitűnő játékélményt kínált, mindezt egy mozgásérzékelő kontrollerrel megfejelve, mely tovább segítette az addig is szárnyaló értékesítéseket. Nem véletlen tehát, ha a Microsoft is hasonló irányba gondolkodik, hiszen kit érdekel újabb néhány millió, a grafikus magba integrált processzor, ha a teljesítmény nem fordítható le játékélményre.
A Natal nevű projekt lényege, hogy egy fizikai valójában csak egy kis doboz formájában érzékelhető eszköz, mely képes az emberi akciókat, reakciókat érzékelni. Az eszköz szenzorokra és a beérkező információk intelligens feldolgozására épül, a beépített kamera, térérzékelő, mikrofon adatait elemzi és alakítja át a játékkonzol számára feldolgozható információkká. A végeredmény pedig aligha írható le jobban, mint a például a Különvélemény című filmből ismert jelenet, amikor főhősünk kezének mozgatásával nyit meg mappákat, böngészik az információk között. A gyakorlatban ez azt jelenheti, hogy a Microsoft ahelyett, hogy saját vezetékes vagy vezeték nélküli kontrollereken dolgozna, egy teljesen új megközelítésen dolgozik, vagyis a jövő teniszmérkőzéseit nem irányítóval a kezünkben, de akár tenyerünk mozgatásával játszhatjuk le.
Kapcsolódó cikkek
- USB flash támogatást kap az Xbox 360
- Jönnek a limitált 250 GB-os Xbox-ok
- A PS3 után az Xbox is olcsóbb lesz?
- Több mint fele hibás az Xbox 360-konzoloknak
- Halo Legends: Halo univerzumban játszódó Anime-széria az Xbox Live-on
- 120 GB-os PS3, olcsóbb Xbox 360 az ősszel?
- Különleges mozgásérzékelő az Xbox 360-hoz
- Egymillió Halo Wars letöltés
- Az európai konzolpiacon nyilvánvalónak tűnik a Microsoft előnye
- A Wii és az Xbox szárnyalt, a PS3 visszaesett novemberben a tengerentúlon
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.