Dolgozói egyharmadát elküldi a MySpace

Kiss Ádám Zoltán, 2009. június 17. 13:15

Az utóbbi időben már nem is olyan nagyon jól menő közösségi oldal kénytelen alkalmazottjai legalább 30 százalékát kirúgni, a háttérben a piac radikális átrendeződése húzódik meg.

A gyakorlatban ez főként amerikai munkahelyek megszűnését jelenti, méghozzá országszerte, mintegy 1000 főről van szó. A felhasználóknak azonban talán ennél érdekesebb, hogy a háttérben a MySpace körüli világ átrendeződése áll. Mint ismertes, a közösségi oldal az ilyen webhelyek archetípusa, nem csak az egyik legelső, de története is jellemző. A néhányszemélyes alulról épülő vállalkozás legnagyobb kincse ötletei és frissessége volt, majd amikor gyorsan hihetetlenül népszerűek lettek, azonnal felvásárolták őket. A MySpace generációs és IT fogalommá vált, százmilliós tábora megingathatatlannak tűnt, a jövő pedig rózsásnak. Azonban, mint ahogy az lenni szokott, lassan megjelentek a versenytársak, és kiderült, hogy a közösségi oldalak kiválasztásánál is nagy szerepet játszik a divat, ami egyben azt is jelenti, hogy nem csak gyorsan lehet befutni, de egyben gyorsan átpártolhatnak a felhasználók a legújabb divatos oldalra. Ez a jelenség, ha nem is kényszerítette térdre a MySpace-t, de azt eredményezte, hogy az egyre több világhálóra csatlakozó felhasználó mellett is csak szinten tudta tartani látogatottságát, ami arányaiban már visszaesést jelet. Mindeközben a Facebook amerikai látogatóinak száma szédületes sebességgel egy év alatt 36 millióról 61,2 millióra duzzadt. Globálisan nézve a Facebook nemrég jelentette be, hogy átlépte a 200 milliós határt, míg a MySpace 130 millió felhasználóval bír. Azonban talán ennél is fontosabb a bevételt jelentő reklámok szempontjából, hogy a legtöbb időt a Facebookon töltik az emberek, felhasználónként átlagosan 3 óra 10 percet.

Kulcsszavak: MySpace +céginfo

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Lumenet együttműködési megállapodást kötött a Webshippy-vel

Az e-kereskedelemi szektor az elmúlt két év egyik legdinamikusabban növekvő ágazata, csak hazánkban 30%-os bővülés tapasztalható. A magyar piac mára eljutott abba a fázisba, amikor a vásárlók egyre kevésbé árérzékenyek, inkább a minőséget részesítik előnyben. A kereskedők csak abban az esetben lehetnek sikeresek, ha folyamatosan fejlesztenek a versenyképesség érdekében, és az árak alacsonyan tartása helyett a szolgálatás minőségén javítanak. A kihívásokra és a lehetséges megoldásokra Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke, illetve Perényi András, a Webshippy kiszervezett logisztikai cég ügyvezetője hívta fel a figyelmet.

2022. május 25. 17:08

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ismét a „Megbízható Munkaadók” között az SAP Hungary

2022. május 25. 12:15

Mindkét magyar csapat bronzérmes lett a Nemzetközi Informatikai Csapat Diákolimpián

2022. május 23. 19:40

Témanapot tart a Neumann Társaság az úttörő magyar számítógépépítőről

2022. május 16. 11:18

Példátlan szövetségre lépett két globális vállalat

2022. május 10. 15:35