Digitális vámpír a Google

Genda Csongor Zoltán, 2009. június 26. 20:56

Egy a PricewaterhouseCoopers által szervezett konferencián a Wall Street Journal kiadóvállalatának első embere éles bírálattal illette a Google-t, mivel elérhetővé teszi az internetezők számára a felbecsülhetetlen értékkel bíró médiaanyagokat.

Les Hinton szerint a keresőcég az újságírók hátán élősködik, a sajtó vérét szívja, és ellehetetleníti a médiaszolgáltatókat azáltal, hogy rendkívül egyszerű módon és ami még inkább kifogásolható, ingyenesen kínálja fel a szörfölőknek a tartalmakat. Tegnap Steve Ballmer is megjósolta a nyomtatott sajtó halálát, Hinton szerint viszont hiába jelennek meg a weben a papírújságok, ott már nem kérhetnek előfizetési díjat, ugyanis ki volna hajlandó fizetni a cikkekért, ha pillanatok alatt megtalálják az internetezők az őket érdeklő híreket a Google-ön, ráadásul térítésmentesen hozzáférhetnek azokhoz. A kiadóvállalat első embere úgy véli, hogy maguk a médiaszolgáltatók a felelősek a keresőóriás felemelkedéséért. Hinton ezekkel a szavakkal zárta Google-ellenes beszédét: "Soha sem fogjuk megtudni, hogyan alakult volna az online média jövője, ha a kezdetekkor más utat választunk."
 

Kulcsszavak: Google média trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09