Digitális vámpír a Google

Genda Csongor Zoltán, 2009. június 26. 20:56

Egy a PricewaterhouseCoopers által szervezett konferencián a Wall Street Journal kiadóvállalatának első embere éles bírálattal illette a Google-t, mivel elérhetővé teszi az internetezők számára a felbecsülhetetlen értékkel bíró médiaanyagokat.

Les Hinton szerint a keresőcég az újságírók hátán élősködik, a sajtó vérét szívja, és ellehetetleníti a médiaszolgáltatókat azáltal, hogy rendkívül egyszerű módon és ami még inkább kifogásolható, ingyenesen kínálja fel a szörfölőknek a tartalmakat. Tegnap Steve Ballmer is megjósolta a nyomtatott sajtó halálát, Hinton szerint viszont hiába jelennek meg a weben a papírújságok, ott már nem kérhetnek előfizetési díjat, ugyanis ki volna hajlandó fizetni a cikkekért, ha pillanatok alatt megtalálják az internetezők az őket érdeklő híreket a Google-ön, ráadásul térítésmentesen hozzáférhetnek azokhoz. A kiadóvállalat első embere úgy véli, hogy maguk a médiaszolgáltatók a felelősek a keresőóriás felemelkedéséért. Hinton ezekkel a szavakkal zárta Google-ellenes beszédét: "Soha sem fogjuk megtudni, hogyan alakult volna az online média jövője, ha a kezdetekkor más utat választunk."
 

Kulcsszavak: Google média trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kihirdették a 2019-es Az Év Honlapja pályázat díjazottait!

2019. december 3. 18:18

Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét

2019. november 26. 11:05

Önvezető autós parkolás először Magyarországon!

2019. november 18. 14:23

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07
online sportfogadás