Az indiai Infosys profitja tovább nő a válságos időkben
A nagyságra második indiai számítógépprogram-gyártó és üzleti informatikai szolgáltató, az Infosys Technologies Ltd. pénteken 15,27 milliárd rúpia (314 millió dollár) adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult első negyedéről, 17,2 százalékkal többet az egy évvel korábbi 13,02 milliárdnál. Az elemzők átlagosan csak 13,97 milliárdra számítottak most.
A bevétele 13 százalékkal 54,72 milliárd rúpiára emelkedett 48,54 milliárdhoz képest.
A további növekedést annak köszönheti a cég, hogy szaporodik a hivatali-funkcionális tevékenységeket kiszervező nyugati vállalatok kereslete a jó minőségű, de az alacsony indiai bérek miatt viszonylag olcsó üzleti megoldások iránt, és ez szemlátomást hangsúlyosabbá vált a mostani, takarékosságra kényszerítő időkben. A
cég megrendelői között olyan nagyságok vannak, mint a Goldman Sachs bankház, a holland Philips Electronics, a brit távközlési óriás BT Group Plc vagy a legnagyobb ausztráliai telefontársaság, a Telstra. A növekedés azonban lassult az előző negyedévhez képest, ami arra vall, hogy hogy új megrendelőket csak árengedménnyel találni.
Az Infosysnak 16,13 milliárd rúpia (323 millió dollár) adózott eredménye volt ez előző üzleti éve márciussal zárult utolsó negyedéről, 29,1 százalékkal több az egy évvel korábbi 12,49 milliárdnál.
A bevétele, 56,35 milliárd rúpia, 24,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 45,42 milliárdot.
Az egész üzleti évben az Infosys adózott eredménye 28,5 százalékkal 59,88 milliárd rúpiára, a bevétele 30 százalékkal 216,93 milliárd rúpiára emelkedett. Az előző, még világválságmentes üzleti évben 18,2 százalékkal nőtt az adózott eredménye, 19 százalékkal a bevétele.
Kapcsolódó cikkek
- Pannon: kisebb bevétel és nyereség az első negyedévben
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- A Motorola váratlanul negyedéves profitot jelentett
- Az Infineon félvezetőgyártó nyereségre váltott
- A SAP majdnem megkétszerezte eredményét
- Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
- A Kulcs-Soft részvényenként 20 forint osztalékot javasol
- Meglepetésre nyereséges volt a Sony Ericsson az I. negyedévben
- Nőtt a Vodafone bevétele
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.