A MySpace megvette a rivális zeneszolgáltatást

MTI Sajtóadatbank, 2009. augusztus 24. 09:41

A MySpace felvásárolta az iLike nevű rivális zeneszolgáltatást. Az eljövendő fúziónak köszönhetően a felhasználók zenét hallgathatnak és oszthatnak meg a közösségi hálózatokon keresztül.

Az iLike korábban már kapott egy nagy összegre szóló ajánlatot a Facebooktól, azonban azt visszautasították. A cég 55 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhet, és zenei téren rendkívül népszerű volt eddig is, csupán a MySpace hagyta le - olvashatjuk a BBC hírportálján.

Érdekeség, hogy az iLike-ért viszonylag keveset: 20 millió dollárt fizetett a MySpace, amely egy ilyen kaliberű üzletnél meglehetősen csekély összeg.

A MySpace és az iLike céljai némileg különbözőek: míg előbbi a jövőben is inkább a globális zenei szolgáltatásokra szeretne koncentrálni, addig az iLike ki szeretné bővíteni repertoárját: a zenén kívül még a filmekre, játékokra és videoklipekre is összpontosítana. Elképzelhető, hogy éppen a különbözőségek miatt is jött létre az egyesülés, lévén a két cég közösen sokkal többféle szolgáltatást tud lefedni.

Érdekes kérdés még, hogyan befolyásolja ez az elkövetkezendő időszakban az iLike kapcsolatát a Facebokkal, hiszen az iLike felhasználói nagy részben (80 százalékban) innen származtak. Caroline McCarthy, a CNET egyik újságírója szerint elképzelhető, hogy a Facebook visszaszorítja, vagy akár még blokkolhatja is az
iLike szoftver használatát saját szolgáltatásán belül, lévén a MySpace az egyik legkomolyabb riválisuk. Owen Van Natta szerint az iLike minősége és élménye rövid távon semmilyen szinten sem fog megváltozni. Van Natta úgy gondolja, hogy a közösségi hálózatok maximálisan elégedettek lesznek azzal, hogy az iLike még jobb minőségű és összetettebb szolgáltatásra lesz képes a jövőben.

Mike Arrington, a TechCrunch.com portál alapítója szerint azonban koránt sem ilyen rózsás a helyzet az iLike számára. Mivel a Facebook szabályrendszere amúgy is gyakran változik, illetve úgy tűnik, hogy most már rivális szolgáltatásokról van szó, nagyon is elképzelhető, hogy a Facebook bármelyik pillanatban megszakíthatja
az iLike-kal való kapcsolatot.

Kulcsszavak: MySpace

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Innováció az építőipari beruházások tervezésében

A Paulinyi & Partners Digital Solutions Kft. egyedi projektjével a tervezés teljes időtartamában képes segíteni a tervezők és a beruházó munkáját. A beruházás előkészítés és tervezéssegítő szolgáltatás fő célja a hatékonyságnövelés és a projektdöntések támogatása.

2022. január 27. 14:58

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. 

2022. január 26. 20:48

2022 is az e-kereskedelem éve lesz

Azt régóta tudjuk, hogy sikeres vállalkozás ma már nem létezhet hatékony online jelenlét nélkül, de a világjárvány hazánkban is példátlan e-commerce robbanást hozott magával: 2021 első félévében 30%-os bővülés mellett bruttó 494 milliárd forintos belföldi forgalmat bonyolított a magyar online kiskereskedelmi piac. A képlet tehát egyszerű, de korántsem olyan könnyű kitalálni, mire harapnak a vásárlók az egymással versengő webáruházak zajában, miközben a körülöttünk lévő világ minden eddiginél gyorsabban változik. A Markestic összeszedte a nyolc legfontosabb trendet, melyre mindenképpen érdemes odafigyelnie a hosszú távra tervező kereskedelmi vállalkozásoknak.

2022. január 26. 19:24

Kínai újév, Covid és téli olimpia – mire számíthatnak az ellátási láncok az év elején?

A kínai újév köszöntése a távol-keleti országban élők számára családi összejöveteleket, utazást és pihenést jelent, a világ többi részének viszont komoly logisztikai kihívásokat. A vállalkozások bezárnak, a gyárak felfüggesztik működésüket, a fuvarozók pedig az alacsonyabb keresletre reagálva csökkentik a kapacitást, mindez nagymértékben befolyásolja a globális áruszállítási piacot. Idén a kínai újév hatása várhatóan a szokásosnál nagyobb lesz a DACHSER szerint, hisz a munkaszüneti napok mellett a COVID-19 okozta szigorításokkal és a pekingi téli olimpiával járó forgalommal is számolnunk kell.

2022. január 26. 14:59

Lehet-e 2022 az egyensúlykeresés éve?

A 2016-ban alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja idén immár hatodik éve foglalja össze azt, hogy mi várható a marketingkommunikáció területén az előttünk álló esztendőben. Meghatározó hazai marketing és kommunikációs döntéshozók nyilatkoznak arról, hogy az elhúzódó járvány és annak gazdaságba begyűrűző hatásai hogyan jelentkeznek a fogyasztói motivációkban, az üzleti és marketingfolyamatokban, az ügyfélélményben, illetve a média és eszközhasználat területén.

2022. január 26. 13:45

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58