IT-versenyképesség: Még mindig huszonnyolcadikok vagyunk
Magyarország továbbra is 28. a globális IT iparági versenyképességi listán. A BSA az IT iparágat előmozdító politikák követését és az innováció támogatását sürgeti a kormányzati vezetőktől.
Miközben Magyarország megőrizte a versenyképességi listán a 28. helyet, addig az elmúlt egy évben különösen a szellemi tulajdon megsértéséhez kapcsolódó bírósági gyakorlat és a számítástechnikai munkahelyek számának visszaesése kapcsán jócskán akad teendő. A BSA által támogatott, három év óta évente megjelenő tanulmány 66 ország, köztük Magyarország információs technológiai iparági környezetét méri fel és veti egybe, annak érdekében, hogy meghatározza, milyen mértékben segítik elő az IT szektor versenyképességét.
A cikk folytatása a Business Online-on olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkent Magyarországon az illegális szoftverek aránya
- A válság illegális szoftverhasználatra kényszerít
- Illegális szoftverterjesztés: a bolti eladó sem mentesül
- Országos konferenciasorozat a szoftverek számviteléről és a szoftverellenőrzésről
- Megújult a BSA magyar honlapja
- Szabvány a jogszerű szoftverhasználat elősegítésére
- A magyarok továbbra is inkább az illegális szoftvert választják
- BSA - 8,6 millió forint bírság peren kívül
- Nagy értékű peren kivüli egyezségek illegális szoftverhasználat ügyében Magyarországon
- Több mint félszáz ország nem védi megfelelően a szellemi tulajdont
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.