WiFi Direct: kihívás a Bluetoothnak
A specifikáció leginkább a Bluetooth számára jelent konkurenciát, mivel jelenleg főként ez utóbbit használják a különböző készülékek közötti, kis távolságra történő vezeték nélküli kommunikációra. A WiFi Direct a közzétettek alapján ugyanazt tudja, mint a Bluetooth, nagy előnye viszont, hogy nem kell hozzá még egy technológiát (illetve csipet) beépíteni a WiFi-képes készülékekbe. Ráadásul hatósugara sem csekély, segítségével a mobiltelefonok, fényképezőgépek, nyomtatók, számítógépek és egyéb eszközök akár 100 méteres távolságról is kapcsolódni tudnak egymáshoz.
A közvetlen kapcsolat azt jelenti, hogy az adott készülékek közötti WiFi adatátvitelhez nincs szükség közbeiktatott eszközre, így a technológia egyes esetekben akár a WiFi routerek használatát is feleslegessé teheti. A WiFi Szövetség tervei szerint hamarosan publikálni fogják a specifikáció részleteit, a konkrét WiFi Direct eszközök pedig már jövőre megjelenhetnek kereskedelmi forgalomban.
Kapcsolódó cikkek
- Cisco Cleanair - mobil munkavégzés wifi-interferencia nélkül
- Smart Office: mobil + vezetékes internetkapcsolat + telefon
- Japánok megállapodása az Ericsson WiFi szabadalmaira
- Ingyenes mobiltelefonálás házi GSM-adótoronnyal
- Kevés az ingyenes Hotspot az EU-ban
- WiFi Ford autókban
- Google: ingyenes wifi az ünnepekre
- Beépített Wi-Fi az Xbox-ban?
- Engedélyezték a következő generációs Wi-Fi-t
- Megegyezés született az IEEE 802.11n szabvány ügyében
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.