Szeptemberben bővült a vezetékes szélessávú piac

MTI Sajtóadatbank, 2009. november 5. 08:18

A vezetékes szélessávú előfizetések száma szeptemberben egy hónap alatt mintegy tizenhétezerrel, 1,661 millióra emelkedett - közölte szerdán az MTI-vel a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 175 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi, és 123 ezerrel a múlt év végi szintet. Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül.

A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 808 ezer volt szeptember végén. Az ADSL-előfizetések száma így a hónap végén 12 ezerrel haladta meg a tavaly év végi és 22 ezerrel az egy évvel korábbi értéket. A gyorsjelentésben június óta a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató - UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom - adatai szerepelnek.

A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma szeptemberben 729 ezerről 742 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 85-90 százalékos. Így a szélessávú internet-szolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma az országban mintegy 853 ezer volt szeptember végén.

Mindez azt jelenti, hogy a kábelmodemes előfizetések száma az idei év első kilenc hónapjában 111 ezerrel, tizenkét hónap alatt pedig 153 ezerrel bővült.

A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonvonalak számának csökkenése. Szeptemberben a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma ötezerrel 3,086 millióra csökkent.

Szeptember végén száz főre 30,80 vonal jutott az egy hónappal korábbi 30,85 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága a hónap során 61,77 százalékról 61,67 százalékra mérséklődött.

Ez év szeptemberében a kezdeményezett hívások időtartama 471 millió perc volt, míg ez egy hónappal korábban 447 millió percet tett ki. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 144,6 percről 152,7 percre nőtt, míg a hívások átlagos hossza 3,04 percről 3,08 percre emelkedett.

A közvetítőválasztást szeptemberben az augusztusi 473 ezer után mindössze 472 ezer fogyasztó vette igénybe és közel 33 millió percet telefonáltak ezen a módon.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között szeptemberben több mint tizenháromezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 438 ezer számot hordoztak, ebből 107 ezret 2009 első kilenc hónapjában - tartalmazza az NHH közleménye.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Galaxy Z sorozat új tagjai megváltoztathatják az okostelefonokhoz való viszonyt

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is, szakít a hagyományokkal, a negyedik generációs készülékek új lehetőségeket hoznak el a mindennapi kapcsolattartásba.

2022. augusztus 10. 16:01

Minden eddiginél vagányabb arculattal és termékekkel jelentkezett a Mobilfox

A Mobilfox, amely idén ünnepelte 6. születésnapját, teljes változáson ment keresztül, amelynek keretében átalakult a márka kommunikációja és megújult a termékpalettája. Az új arculat és a vállalat teljes külső megjelenése a bátorságról és az önmegvalósításról fog szólni ezután. 

2022. augusztus 2. 12:38

A Dell új szintre emeli a javíthatóságot egy kiterjesztettvalóság-alkalmazással

A Dell Technologies mindig szem előtt tartotta a termékek könnyű javíthatóságát a környezettudatosság jegyében. Most egy újabb lépést tett ezen a területen, bejelentette a világ első szervizeléshez tervezett AR alkalmazását, a Dell AR Assistant applikációt. A vállalat olyan ingyenes iOS-en és Androidon is elérhető alkalmazást fejlesztett, amely a kiterjesztett valóság alkalmazásával, lépésenként vezeti végig az ügyfeleket a Dell eszközök alkatrészeinek cseréjén. 

2022. július 31. 10:05

Így hozd ki a legtöbbet a telefonodból a fesztiválokon

Két év kihagyás után idén ismét ezerrel dübörög a fesztiválszezon, a koncertek hálójában pedig kifejezetten sokféleképp számítunk hű társunk, a telefonunk segítségére. De hogyan hozzuk ki belőle a legtöbbet, ha már úgyis ott lapul a zsebünkben? A Nokia Mobile összegyűjtött pár gyakori fesztiválhelyzetet, és néhány mobilos megoldást, kifejezetten partiarcoknak. ​

2022. július 29. 17:20

Kapcsolattartás az ügyfelekkel

Az elmúlt néhány évben számos megszokott üzleti tevékenység megszakadt és a prioritások eltolódtak, ezért az ügyfélkapcsolattartás fontosabbá vált, mint valaha. Az üzenetküldő alkalmazások számtalan olyan funkciót kínálnak, amelyek megkönnyítik és kényelmessé teszik az ügyfélkapcsolattartást mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára, még a legnehezebb helyzetekben is. 

2022. július 28. 14:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40

Így mutatkozik meg a háború hatása a kriptovilágban

2022. július 19. 16:24

Újra keresik az év webshopjait

2022. július 8. 18:20