Szeptemberben bővült a vezetékes szélessávú piac

MTI Sajtóadatbank, 2009. november 5. 08:18

A vezetékes szélessávú előfizetések száma szeptemberben egy hónap alatt mintegy tizenhétezerrel, 1,661 millióra emelkedett - közölte szerdán az MTI-vel a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 175 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi, és 123 ezerrel a múlt év végi szintet. Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül.

A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 808 ezer volt szeptember végén. Az ADSL-előfizetések száma így a hónap végén 12 ezerrel haladta meg a tavaly év végi és 22 ezerrel az egy évvel korábbi értéket. A gyorsjelentésben június óta a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató - UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom - adatai szerepelnek.

A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma szeptemberben 729 ezerről 742 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 85-90 százalékos. Így a szélessávú internet-szolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma az országban mintegy 853 ezer volt szeptember végén.

Mindez azt jelenti, hogy a kábelmodemes előfizetések száma az idei év első kilenc hónapjában 111 ezerrel, tizenkét hónap alatt pedig 153 ezerrel bővült.

A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonvonalak számának csökkenése. Szeptemberben a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma ötezerrel 3,086 millióra csökkent.

Szeptember végén száz főre 30,80 vonal jutott az egy hónappal korábbi 30,85 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága a hónap során 61,77 százalékról 61,67 százalékra mérséklődött.

Ez év szeptemberében a kezdeményezett hívások időtartama 471 millió perc volt, míg ez egy hónappal korábban 447 millió percet tett ki. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 144,6 percről 152,7 percre nőtt, míg a hívások átlagos hossza 3,04 percről 3,08 percre emelkedett.

A közvetítőválasztást szeptemberben az augusztusi 473 ezer után mindössze 472 ezer fogyasztó vette igénybe és közel 33 millió percet telefonáltak ezen a módon.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között szeptemberben több mint tizenháromezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 438 ezer számot hordoztak, ebből 107 ezret 2009 első kilenc hónapjában - tartalmazza az NHH közleménye.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól

A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.

2024. április 11. 11:38

A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.

2024. április 10. 21:07

Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket

Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.

2024. április 8. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09