Tovább bővült a vezetékes szélessávú piac októberben

MTI Sajtóadatbank, 2009. december 1. 08:30

A vezetékes szélessávú előfizetések száma 1,724 millióra emelkedett októberében, ami 63 ezres növekedés az előző hónaphoz képest - közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) az MTI-vel hétfőn.

Az NHH közleményében kiemelte: az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 217 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi, és 186 ezerrel a 2008. év végi szintet. A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma a szeptemberihez képest minimális mértékben csökkent, így 807 ezret ért el október végén. Az ADSL-előfizetések száma a hónap végén tizenegyezerrel haladta meg a 2008. végi és tizennyolcezerrel az egy évvel korábbi értéket.

Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül. A hatóság gyorsjelentésében 2009 júniusa óta a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC,
T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom) adatai szerepelnek.

A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma októberben 742 ezerről 763 ezerre nőtt, ugyanakkor az NHH egy nemrégiben lezárult országos felmérés alapján korrigálta a társaságok piaci részesedését a teljes magyarországi kábelmodemes piacon. Mindez az NHH közleménye szerint azt jelenti, hogy a jelentésben szereplő szolgáltatók részesedése a teljes piacon a korábbi 85-90 százalékról 80-85 százalékra csökkent. A kisebb szolgáltatók piaci részesedésének növekedésével október végén országosan összesen mintegy 917 ezren fizettek elő szélessávú internet-szolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül.

A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonvonalak számának csökkenése, így októberben a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma mintegy hatezerrel 3,080 millióra csökkent. A hónap végén száz főre 30,75 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,80 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága októberben 61,67 százalékról 61,59 százalékra csökkent.

2009 októberében a kezdeményezett hívások időtartama 463 millió perc volt az egy hónappal korábbi 471 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 152,7 percről 156,8 percre nőtt, míg a hívások átlagos hossza 3,08 percről 3,13 percre emelkedett.

A közvetítőválasztást októberben a szeptemberi 472 ezer után 463 ezer fogyasztó vette igénybe, akik közel 33 millió percet telefonáltak ezen a módon.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között októberben közel kilencezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 447 ezer számot hordoztak - tartalmazza az NHH közleménye.

Kulcsszavak: NHH ADSL trend

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól

A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.

2024. április 11. 11:38

A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.

2024. április 10. 21:07

Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket

Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.

2024. április 8. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09