Gesztusvezérelt szoftver, avagy Magyarország, mint innovációs nagyhatalom
Mobilitás és Multimédia Innovációs TechShow - először Magyarországon
Idén először került megrendezésre a hazai infokommunikációs fejlesztéseket felvonultató „Mobilitás és Multimédia Innovációs TechShow”. A Jövő Házában megrendezett kiállításon és konferencián a résztvevők kipróbálhattak gesztusvezérelt szoftvert, 3-dimenziós képernyőt és virtuális valóság alkalmazást. A Mobilitás és Multimédia Klaszter által rendezett eseményen bemutatták a hosszú távú mobiltechnológiai és újmédia országstratégia ajánlást is.
Mobil és újmédia országstratégia 2020-ig
„Fel kell ismernünk a paradigmaváltást: felértékelődött a vizualitás és a valósidejűség, a mai fiatalok már mindent képernyő előtt, online üzemmódban csinálnak.” – mondta Dr. Magyar Gábor, Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület Médiainformatikai Szakosztályának elnöke, hangsúlyozva, hogy ha az új médiára kellően nagy hangsúlyt fektetünk, akkor ez a magyar kreativitással ötvözve húzóágazattá válhat Magyarországon.
Dialógusban a kockázati tőkések, kormányzati tisztviselők és innovációs menedzserek
A kiállítás mellett rendezett szakmai konferencián innovációs szakemberek, kormányzati tisztviselők és kockázati tőkebefektetők vitatták meg a hazai kutatás-fejlesztés és innováció lehetőségeit és hosszú távú céljait. A Stratégia-Jövő, avagy a tudatos jövőépítés című blokkban az üzleti és kutatói oldal, valamint a kormányzati oldal képviselői osztották meg egymással tapasztalataikat és vízióikat, a Tőke szekcióban a tőkét keresők és kínálók ültek le egy asztalhoz, míg a New Media – jelen és jövő blokkban a „jövőbe látók” és a „megvalósítók” dialógusa zajlott.
Kapcsolódó cikkek
- Spórolhat a Szoftverbörzén
- Feltörekvőben a vidéki IT vállalkozások?
- IDC évnyitó: Mélyvíz után nagy levegő
- 10 éves az Internet Hungary!
- Magyar-japán infokommunikációs konferencia a Műegyetemen
- A globális piacok jelenthetnek kiutat a magyar high-tech ágazatok számára
- Az előremenekülés útja az információs társadalom?
- Mobilszolgáltatások fejlődési irányai a MobilKonferencián
- T-Systems - nehéz időszak vár az infokommunikációs szektorra
- A mobilszolgáltatások fejlődési irányairól
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.