Országos Elektronikai Klaszter alakult
10 alapító taggal megalakult november 19.-én az Országos Elektronikai Klaszter. Jó néhány szakterületen működik már ilyen szakmai egyesülés, az elektronikai iparban azonban a most megalakult klaszter hiánypótló.

A klaszter fő célkitűzései között szerepel a kutatás-fejlesztés, ezen belül a nagy szellemi hozzáadott értéket realizáló beágyazott rendszerek fejlesztése, fórumot teremteni a multinacionális gyártók és kkv-k közötti beszállítói kapcsolat feltételrendszerének és elvárási-teljesíthetőségi kérdéseinek kidolgozásához, valamint adatbázist kialakítani a magyarországi elektronikai iparról, a beruházók, külföldi és belföldi befektetők tájékoztatására. További célkitűzések a működés során alakulnak ki.
A 10 alapító céget további csatlakozó vállalkozások követik. A klaszter elfogadott Szervezeti és Működési Szabályzat szerint tevékenykedik. Irányítását a Klaszter Menedzsment látja el, a Klaszter Bizottság közreműködésével. Központja a Herceghalomban működő inkubátorházban van (2053 Herceghalom, Gesztenyés út 3.)
Kapcsolódó cikkek
- Üzlet és IT közötti kedvezőbb kapcsolat lehetősége
- Jövőre már növekedhet az informatikai piac
- Magyar-dél-koreai IT együttműködési fórum
- 15 milliárdot pumpál az LCD-iparba Kína
- Költségcsökkentési lehetőségek az informatikában
- Tömeges elbocsátások az IT-szektorban
- Kényszerszabadság a szilikon völgyben
- A globális piacok jelenthetnek kiutat a magyar high-tech ágazatok számára
- Önálló informatikai minisztérium ötletéről tárgyalnak?
- Obama nagy infrastrukturális beruházásokra készül
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jelentős mérföldkő a hazai autóiparban
Idén ünnepli 30. születésnapját a Continental Veszprémben. Az elmúlt évtizedek fejlesztéseinek köszönhetően mára a technológiai vállalat telephelye globális piacokra dolgozik. Presztízs ügyfelek számára fejleszt, tesztel és gyárt különböző szenzorokat gépjármű-menetbiztonsági rendszerekhez, akkumulátorokhoz és az utazási kényelem növeléséhez.
Fidelity: Nyernek az elektromos autók?
Aki napjainkban autóval végighalad egy európai belváros utcáin, azonnal számos nyomát láthatja a forgalmi trendek változásának. A külön kerékpáros sávok, az elektromos buszok, az elektromos töltőállomások és a szédült ütemben emelkedő parkolási díjak mind-mind azt jelzik, hogy a személyautók, főleg a belső égésű motorral felszereltek, már nem szívesen látott vendégek a sűrűn beépült belső kerületekben. A jövő az alternatív közlekedési eszközöké és a kibocsátásmentes erőforrásoké. A Fidelity piaci megfigyelőinek előrejelzései szerint az éghajlatkímélő meghajtási módok versenyét az elektromos autók fogják megnyerni, melyek idővel teljesen kiszorítják majd a levegőszennyező belső égésű motorokkal gyártott társaikat1.