Az internetezők 23%-a bankkártyáját is használja a neten
Magyarországon is egyre több az internetes áruház és évről évre többen veszik igénybe ezek szolgáltatásait. A MasterCard legfrissebb kutatásának célja az volt, hogy feltárja, milyen arányban élnek a magyar kártyabirtokosok az internetes fizetés lehetőségével, és milyen arányban használnak más fizetési eszközöket - például banki átutalást, postai utánvétet - amikor az interneten vásárolnak.
A 2009. nyarán végzett, ezer internetező, bankkártya-birtokos megkérdezésével végzett felmérés kimutatta, hogy míg a válaszadók többsége mára túlesett az online vásárlás tűzkeresztségén, közel sem mindegyikük használja bankkártyáját a számla rendezéséhez. A bankkártyával rendelkező internetezők 72%-a rendelt már árucikket, szolgáltatást az interneten, ám ennek a csoportnak csupán harmada rendezte már bankkártyával a számla ellenértékét, tehát a teljes bankkártyával rendelkező, internetező közösség 23%-a tekinthető online kártyahasználónak.
A felmérésből kiderül, hogy míg az internetes áruházak ügyfelei nagyon sokfélék, a kártyával online fizetők elsősorban a fővárosi, iskolázott rétegekből kerülnek ki. Ezen belül is felülreprezentáltak a férfiak: míg a nők csupán 25%-ban, a férfiak 75%-ban képviseltetik magukat ebben a csoportban.
Az online fizetők többet költenek, mint azok, akik csak rendelnek a világhálón: míg a kártyát interneten használók átlagosan 10 100 forintot költenek egy-egy vásárlás alkalmával, addig a más fizetési módot igénybe vevő (üzletben, utánvétel) válaszadók átlagosan ennek csaknem feléért, mindössze 5 800 forint értékben vásároltak.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Hogyan tehetjük biztonságossá az online vásárlást és szerződéskötést?
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.