VPN-szerverekkel érik el Kínából a tiltott weboldalakat
Egyre népszerűbbek Kínában a VPN, azaz a virtuális magánhálózati megoldások, amelyek használatával az államilag tiltott oldalak is elérhetők.
A VPN segítségével olyan védett csatornák építhetők ki az interneten keresztül, amelyek adatforgalmát csak a rendszer két végpontján található számítógépek látják. Ezt a technológiát használják például azok a vállalatok, amelyeknél fontos, hogy a távmunkában dolgozó munkatársak kívülről, védett csatornán keresztül érjék el a belső hálózatot.
Kínából gyakran a YouTube, a Twitter és a Facebook közösségi portál sem érhető el, ezért a felhasználók ingyenes proxy szervereken keresztül próbálják megnyitni a szűrt tartalmakat. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a kínai internetezők nem a saját IP-címükön keresztül csatlakoznak a kívánt oldalakhoz, hanem egy másik gépen, azaz a proxy szerveren keresztül. Ezekkel viszont olyannyira csökkenhet a kapcsolat sebessége, hogy például a YouTube videók helyett mindössze a szöveges állományok érhetők el.
A tartalomszűrés szigorításával a VPN-szerverek is egyre népszerűbbek lettek. A fizetős szolgáltatás lényege, hogy a kínai netező egy Kínán kívüli, "szabad" internetkapcsolattal rendelkező géphez csatlakozik, tehát olyannak látja a netet, mintha a VPN-szerver helyéről szörfölne. Ezt a megoldást elsősorban a Kínában élő külföldiek használják, akik vagy egy fizetős szolgáltatáshoz, vagy valamelyik otthoni ismerősük, esetleg munkáltatójuk rendszeréhez kapcsolódnak.
A külföldi szakemberek tapasztalatai szerint a kínai kormány csak ritkán lép fel a VPN-szerverek üzemeltetői ellen, nem csupán azért mert viszonylag még kevesen használják ezeket, hanem azért sem mert kínai állampolgároknak külföldön is érvényes hitelkártya nélkül szinte lehetetlen elérniük a fizetős szolgáltatásokat.
Kapcsolódó cikkek
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Két újabb amerikai internetes cég szüntette be működését Kínában
- Felszámolta kínai keresőjét a Google
- Peking politikai aktivitással vádolja a Google-t
- Ismét indíthatnak új weblapot magánszemélyek Kínában
- Saját blogot indított a kínai elnök
- Harminc százalékkal többen neteznek Kínában
- A Google hivatalosan még nem jelentette be távozását Pekingben
- A Microsoft nem akar kivonulni Kínából
- Kína tájékoztatást kér a Google szándékairól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Törökország – Egyesült Arab Emírségek. Üzleti Fórum a két közel-keleti óriással
A Közel-Kelet két meghatározó üzleti központja Törökország és az Egyesült Arab Emírségek (UAE). Szerepük a világgazdaságban is felértékelődött. A PP Konferenciaközpont – BKIK „Törökország – Egyesült Arab Emírségek. Üzleti Fórum a két közel-keleti óriással” című konferenciáján török, arab és magyar előadóink megmutatják, hogy miért érdemes ezeken a piacokon megjelenni.
Ahol jelen és jövő találkozik
Októberben második alkalommal szervezi meg a hazai járműipar egyik kiemelkedő eseményét, a TECHTOGETHER+-t az autopro.hu csapata, ahol jelen és jövő találkozik. A rendezvény keretében megtartott járműipari konferencián hazánk meghatározó iparvállalatainak top menedzserei adnak elő, az innovatív ipari trendekre fókuszáló szakmai találkozón pedig az itthon tevékenykedő kulcsszereplőkkel találkozhatnak az érdeklődők. A rendezvény harmadik pillérjeként hazánk legtehetségesebb egyetemistái mérik össze tudásukat a mérnökhallgatói verseny keretében.
A Széchenyi István Egyetem debütált a Times Higher Education világranglistáján is
Története során először került fel az egyik legnagyobb presztízsű világranglistára a győri Széchenyi István Egyetem, ami azt jelenti, hogy a világ egyetemeinek legjobb öt százalékába tartozik. Az eredmény óriási siker, a Times Higher Education rangsorának készítői ugyanis a felsőoktatási intézmények tudományos teljesítményét a legszigorúbb sztenderdek alapján mérik.
E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?
Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.
Tiltólistás időrabló vagy egyre inkább hasznos edukációs eszköz a platform?
A TikTok népszerűsége az oldal 2017-es indulása óta töretlen. Egy friss felmérés szerint a 4 és 18 év közötti gyerekek naponta átlagosan 91 percet töltenek el rajta. A tiktokozó diákok több, mint 60%-a szerint a rövid videók segítenek a tanulásban és a házi feladat elkészítésében is, tehát edukációs céllal is pörgetik a feed-et, nem csak a szórakozás miatt.