AH MindigTV: robbanásszerű készülékeladás, már 170 ezer felhasználó
Az elmúlt évi eredményekről, a MindigTV szolgáltatással kapcsolatos piaci trendekről és a vállalat idei terveiről beszélt az Antenna Hungária (AH) mai sajtótájékoztatóján Jean-Francois Fenech, a vállalat vezérigazgatója és Kárpáti Rudolf, az AH műszaki szolgáltatási igazgatója.
A legfontosabb elhangzott információk:
1. 67 százalékkal emelkedett a DVB-T MPEG-4 kompatibilis vevőkészülékek eladása 2009. december folyamán az előző hónaphoz képest. Ezzel párhuzamosan 2009 során e készülékek átlagára a felére esett vissza. December végén a magyar háztartások 4,4 százaléka rendelkezett DVB-T vételre alkalmas eszközzel. A földfelszíni platformot használó háztartásokkal összehasonlítva fenti arány még kedvezőbb, 19,7 százalék. A Magyar Honvédség engedélyezte az érvényben lévő budapesti teljesítménykorlátozás részleges eltörlését, ezáltal sokkal kedvezőbb vételi lehetőségek biztosíthatók a Budapesten és környékén élők számára. Az Antenna Hungária Csoport folytatja a digitális hálózat kiépítését, 4 új digitális telephely elindításával a lakossági lefedettség az év végére 95 százalékra emelkedik. Kérdésemre válaszolva, Fenech azt mondta: országosan mintegy170 ezer MindigTv használó volt az elmúlt év végén.
2. Hatékony karácsonyi kampány, a DVB-T MPEG-4 készülékek összesített értékesítési adata 2009 végén 19,7% volt a földfelszíni háztartások arányában.
Az AH decemberi kampányában két további csatornát adott egy évre ajándékba MinDig TV matricás dekóder vásárlása esetén. A DVB-T MPEG-4 HD dekódereladás decemberben az előző hónaphoz képest 91 százalékkal emelkedett, megelőzve az értékesített DVB-T MPEG-4 integrált televíziókészülékek bővülésének ütemét.
Az értékesített DVB-T MPEG-4 kompatibilis készülékek száma az elmúlt hónapok során a szeptemberben elindított kommunikációs kampány és a csökkenő árak hatására megháromszorozódott. 2009-ben a DVB-T MPEG-4 vevőkészülékek tekintetében több mint 50 százalékos áresés következett be. Hat hónappal a programkínálat jelentős bővítését követően az előfizetési díj nélküli digitális platform egyedül decemberben több tízezer új felhasználót vonzott. Fenech szerint 2010 során is folytatódik a szabadon fogható MinDig TV szolgáltatás népszerűségének jelentős emelkedése. A folyamatot a lapos képernyős televíziók forgalmazói is támogatják, hiszen már alig lehet olyan LCD vagy plazma-televíziót kapni Magyarországon, melyben ne lenne megtalálható a MinDig TV szolgáltatás vételéhez szükséges DVB-T MPEG-4 tuner. Fél év alatt 40%-ra emelkedett a MindigTV országos ismertsége.
3. Ez év február közepétől jelentős javulás a vételi lehetőségekben Budapesten, a lakossági lefedettség az év végére 95 százalékra emelkedik. Tárgyalások eredményeképpen a Magyar Honvédség engedélyezte az érvényben lévő budapesti teljesítmény-korlátozás részleges eltörlését, így mindkét multiplex vonatkozásában az ERP (Effective Radiated Power - effektív kisugárzott teljesítmény) jelentősen, 6,3 és 10 kW-ról 40 kW-ra emelkedik Budapest körzetében, a korábbinál sokkal kedvezőbb (kültéri és beltéri) vételi lehetőségeket biztosítva a fővárosi MindigTV-t használóknak.
4. Az Antenna Hungária Csoport folytatja a digitális hálózat kiépítését 2010 során, 4 új digitális telephely (Sopron, Gerecse, Komádi, Csávoly) üzembe helyezésével az év végére a lakossági lefedettség 95 százalékra emelkedik.
5. Elindult a ’Téli Olimpia’ kampány, mely előfizetési díj nélkül kínálja a Téli Olimpia HD felbontású közvetítéseit. Ezen felül csak február hónap során a Credigen Bankkal együttműködésben 0%-os THM hitelkonstrukcióban kapható a TechniSat MinDig TV matricás HDT4 típusú dekódere (bruttó ára 30.000 Ft) a Media Markt üzleteiben.
6. Trend, hogy 2010. év végére a legolcsóbb MindigTV dekóder egységek bruttó ára 10 ezer forint alatt lesz.
7. A matrica rendszer bevezetésével párhuzamosan a tévékészüléket gyártó partner cégek köre is bővült: a Sony mellett újabban a Panasonic-kal is van már szerződése az AH-nak, a matricás berendezésekre vonatkozóan. Jelenleg már 31 féle integrált tévékészülék és 8 féle dekóder áll rendellkezésre. Az AH tovább folytatja a tévékészülék-gyártókkal a matricás berendezésekre vonatkozó megállapodások megkötésére irányuló tárgyalásokat.
8. Idén az első félévben tervezik az elérhető DVB-t programok számának növelését, új tartalmak (csatornák) bevezetését. Ma még kérdéses, hogy az új tartalmak ingyenesen, vagy fizetős formában lesznek elérhetők.
9. Idén tavasszal országos szervizhálózat indul, amelyet a MindigTV használói vehetnek majd javítás, karbantartás céljából igénybe
10. Bár Fenech nem adott konkrét számszerű tervadatot, kérdésemre hangsúlyozta: 2010 végére robbanásszerű növekedést várnak a MindigTV haszálói körét illetően.
Idén decemberre 94-95%-os lakosság arányos lefedettséget várnak, 2011 végére pedig ugyanez a szám elérheti a 97%-ot.
11. Az előfizetési díj nélkül elérhető HD tartalomra (Téli Olimpia, Labdarúgó VB) fókuszáló kampányok; húsvéti kampány speciális promócióval; hosszabb, tematikus tévészpotok gyártása és sugárzása együttműködésben a Magyar Televízióval található az AH idei kommunikációs kampányterveiben.
Kapcsolódó cikkek
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- Bővült a digitális tv-hálózat lefedettsége a Dél-Alföldön
- Decembertől minden megyében lesz ingyenes digitális műsorszórás
- Elindult a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás Győrnél
- Bővül a digitális tv-hálózat lefedettsége
- Nem fogadja el az NHH büntetését az AH és bírósághoz fordul
- Az NHH megbírságolta az Antenna Hungáriát
- A Danubius Rádió kísérleti jelleggel csatlakozott a digitális platformhoz
- Élő Bajnokok Ligája-mérkőzések a DVB-H mobiltelevíziós kínálatban
- Huszonötmilliárdot költ az AH a digitális sugárzásra
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Növekszik a használt mobilok népszerűsége, az Euronics is belép a piacra
A legújabb szériás okostelefonok helyett egyre nagyobb az érdeklődés a használt, de jó állapotban lévő, értékálló mobilok iránt. Az Euronics éppen ezért úgy döntött, belép a használt telefonok piacára: a webshopon már most megrendelhetőek a legújabb modellekhez képest kedvezőbb áron elérhető készülékek. Az első készletet a kifejezetten időtálló iPhone modellekből állította össze a cég.
Díjmentes 1 GB adat és 100 lebeszélhető perc a Vodafone kínálatában
A Vodafone Magyarország célja, hogy az alapvető telekommunikáció lehetőségét minél szélesebb körben tegye elérhetővé. Ezt szolgálja, hogy augusztus elejétől a TUTI100+ feltöltőkártyás díjcsomagban a kártya aktiválását követően az előfizetők díjmentes 1 GB kiinduló adatkeretet, valamint 100 lebeszélhető percet kapnak, melyet 30 napig használhatnak fel. A díjmentes szolgáltatásoknak köszönhetően feltöltés nélkül is kapcsolatban tudnak maradni az ügyfelek.
Diákoknak és tanároknak is jó választás a Viber
Újra elkezdődött az iskola, de ahelyett, hogy visszatérnél a régi rutinodhoz – itt az ideje, hogy kialakíts egy újat, amely jobban igazodik az igényeidhez. A Viber segíthet abban, hogy rendszerezett maradj, ne felejts el semmit, ne maradj le semmiről, és közben jól érezd magad.
Itt az új, stílusosan rózsaszín Nokia G42 5G
A lenyűgözően lila Nokia G42 5G sikere után a Nokia telefonokat gyártó HMD Global most bemutatja a készülék élénk pink verzióját. A világot rózsaszínre festő Barbie film nyomában érkező pink Nokia G42 5G otthon is bármikor könnyedén javítható.
A HONOR 36 elismerést kapott a nemzetközi médiától az IFA 2023-on
A HONOR a berlini IFA 2023-on bemutatta a legkönnyebb és legvékonyabb befelé hajlítható HONOR Magic V2 készülékét, valamint a kifelé hajlítható új koncepcióját, a HONOR V Purse-t, így kínálva korlátlan lehetőséget a stílus és önkifejezés terén. Több nemzetközi vezető médium is az IFA legjobbjaként emelte ki a két hajlítható készüléket, elismerve a HONOR hajlítható portfóliójának innovatív tervezését, figitális jellegét és fenntarthatóságát. (A „figitális” – angolul phygital – a fizikai és a digitális szavak összekapcsolódásából született. Lényege, hogy a készülék nem csak digitálisan, hanem fizikailag is hozzáad a felhasználói élményhez.)