A Nokia hivatalosan elismerte, hogy csalódást okozott az N97-tel

Milkovits Gábor, 2010. február 27. 11:14

Anssi Vanjoki, a Nokia marketingért felelős alelnöke a sajtónak nyilatkozva elismerte, hogy a társaság csúcskészüléknek szánt N97-es okostelefonjával „hatalmas csalódást” okozott a felhasználóknak.

Vanjoki az All About Symbian riporterének elmondta, hogy a készülékkel ugyan viszonylag magas eladásokat és nyereséget sikerült elérniük, azonban a felhasználói élmény és minőség terén a telefon igencsak kiábrándítóan szerepelt. Az N97 szoftvere nagyon sok felhasználónál lefagyott, de gondok voltak a web-hozzáféréssel és a hálózati kapcsolódással is. Az azóta kiadott szoftverfrissítésekkel sikerült legalább nagyjából normalizálni a dolgokat. Az eset nem tesz valami jót a Nokia imázsának, amelyet amúgy is igencsak megtépázott a jelentős piacvesztés az okostelefonos szegmensben. Ebben Vanjoki szerint döntő szerepe volt annak, hogy a finn székhelyű mobiltelefon-gyártó túlságosan régóta használja készülékein, és közben folyamatosan javítgatja a mostani Symbian operációs rendszert.

Vanjoki a fenti állításból logikusan levezetve az új, nyílt forráskódú Symbian 3 szoftverben látja a hasonló helyzetek megoldását. Az új Symbian platform a Nokia főmarketinges elmondása szerint jóval inkább felhasználóbarát lesz elődeinél, emellett pedig mentes lesz azoktól a hibáktól, amik megkeserítették sok N97-tulajdonos életét.
 

Kulcsszavak: Nokia mobiltelefon

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05