Jelentősen csökkent az illegális zeneletöltések száma Amerikában

A törvényes és hivatalos zeneforgalmazási csatornákat igénybe vevők száma ugyanis eközben szintén jelentősen, 24 millió fővel lett kevesebb, de ami igazán figyelemreméltó az az, hogy az internetes zeneboltokban is 1 millióval kevesebben vásároltak a tengerentúlon. Eközben a P2P hálózatokon található egyéb tartalmak, például filmek és szoftverek forgalma nem csökkent, azaz a fő visszatartó erőt nem az ilyen letöltések veszélyei, a vírusok és az esetleges jogi következmények jelentették. Russ Crupnick, az NPD egyik vezető elemzője két fontos jelenséget vázolt föl a jelenség háttereként. Az egyik az, hogy az olyan, reklámokból eltartott oldalak, mint a Pandora, a Spotify, vagy a Vevo, ahol ingyen lehet zenei streameket hallgatni, egyre népszerűbbek az internetezők körében. Az egész kicsiben hasonlít arra, amit a technológiai cégek „cloud computing” elnevezéssel a jövő számítógépes paradigmájaként mutatnak be: minek letölteni és a winchesteren/CD-n tárolni a zenéket, ha egyszer bármikor hozzáférhetők online? A másik ok inkább csak feltételezés: Crupnick elképzelhetőnek tartja, hogy a letöltők egy része olyan, ízlésének megfelelő teljes gyűjteményt állított össze magának, amit már nehéz lenne kiegészíteni, így nem nagyon tölt le újabb zenéket.
A fentiekhez hozzátehetjük, hogy az NPD adatai egyértelműen alátámasztani látszanak azt a feltételezést, hogy a zeneipar válságáért az internetes fájlmegosztás csak részben tehető felelőssé. Hiszen ha valaki nem akart fizetni a zenéért, régebben is megtehette, hogy CD-t (vagy még korábban kazettát) másolt, attól pedig nem feltétlenül vett valaki akkor sem több eredeti lemezt, mert kevesebb zenét tudott így másolni, mint ma letölteni. Ugyanakkor szembeötlő, hogy a lemezkiadók manapság mennyire nem hajlandóak igazán színvonalas új produkciókat menedzselni – ha több ilyen lenne, valószínűleg a P2P zeneforgalom sem csökkent volna 2009-ben.
Kapcsolódó cikkek
- Online iTunes-t tervez az Apple?
- Újabb zenemobilt kínál az LG
- PC működő gitárerősítőbe építve
- Most tessék a gramofonba kukkerezni, mert táncolok!
- Egymilliárd ember látta Lady Gaga videóit a neten
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
- Na de ki lesz Magyarország NetMiniszterelnöke? 2.
- Pert nyert kiadójával szemben a Pink Floyd
- Tízmilliárd letöltés az iTunes-ról
- Jajuk 1.8.4
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nagy teljesítményű memória munkaállomásokhoz és felső kategóriás asztali számítógépekhez
A memóriatermékek és technológiai megoldások terén globális piacvezető Kingston Technology Company, Inc. nagy teljesítményű memóriatermékeket gyártó részlege, a Kingston FURY a Kingston FURY Renegade Pro DDR5 RDIMM memóriával bővítette DDR5 memóriacsaládját. Az új, túlhúzható szerverosztályú memóriamodult a következő generációs munkaállomások és felső kategóriás asztali gépek számítástechnikai igényeinek kielégítésére tervezték.
Elkészültek a 2022-es Média- és Kommunikációs torták
Az MRSZ megállapításainak összefoglalója a 2022-es média- és kommunikációs költés számokról: (1) A piac 2022-ben sem lélegezhetett fel, hiszen az orosz-ukrán háború következtében kialakult komplex válság a kommunikációs iparágat sem kímélte.
Itthon is nagy változást hoz az elektronikus számlázásban az új EU-sztenderd
A számlaforgalom valós idejű ellenőrzése nem idegen a magyar vállalkozásoknak, de nem is ez lesz a legnagyobb kihívás abban az uniós jogszabálycsomagban, melynek bevezetésére több lépésben a következő években kerül sor, 2028-ig. Az elvárások teljesítéséhez nem elég a jó szándék, rengeteg cég lesz, ahol a működést is jelentősen át kell majd alakítani ‒ hívta fel a figyelmet Nyári Zsolt, a BDO Magyarország K-X Tanácsadó Kft. partnere és okleveles adószakértője.
Már a hazai gamerek is lecsaphatnak az LG 240 Hz-es képfrissítésre képes OLED monitorjaira
Már Magyarországon is elérhetőek az LG legújabb top kategóriás gaming OLED monitorjai. A 45 colos képátlójú 45GR95QE-B és a 27 colos 27GR95QE-B UltraGear OLED kijelzők az élénk színek és a mélyfekete árnyalatok megjelenítése mellett maximálisan gördülékeny játékmenetet garantálnak: másodpercenként akár 240 képkocka megjelenítésére képesek, mindezt ultraalacsony válaszidő mellett. A 45 colos modell hajlított képernyője extra nagy görbületű, így a teljes képernyőfelületen tisztán, torzulás nélkül láthatóvá válik minden részlet, ezzel kielégítve a haladó és profi játékosok minden igényét.
GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
A GLAMI divatkereső európai webáruházak között készített felmérése szerint annak ellenére, hogy a 12-26 éves korosztály vált a divat világát leginkább meghatározó korcsoporttá, a vállalkozások csak 20%-a igazítja választékát a legfiatalabb generáció ízlésvilágához. Ugyanakkor azok a webáruházak válhatnak sikeressé, akik a rendelkezésükre álló technológiák segítségével képesek néhány másodperc alatt felkelteni, majd fenntartani a fogyasztók figyelmét.