Nyár közepén indul az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer

MTI Sajtóadatbank, 2010. április 1. 08:38

A központi Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) elindítását nyár közepére módosították, a projekt eredeti határideje 2010. március 30. lett volna, amit azonban július 31-re változtattak - hangzott el szerdán Budapesten sajtóbeszélgetésen, amelyen a projektben részt vevő intézmények vezetői ismertették, hogy milyen megoldásokat használ majd a felálló új központi rendszer.

A központi elektronikus fizetési szolgáltatás kiépítésének előkészítése során az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP)  vonatkozó támogatási szerződését a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kft. mint közreműködő szervezet, és a Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ (PMISZK) mint projektgazda még 2008. július 21-én írta alá. A projekt megvalósítására megítélt, vissza nem térítendő uniós támogatás összege 3,986 milliárd forintra rúg.

A központi elektronikus fizetési szolgáltatás kiépítését a PMISZK kapta  feladatául. A létrehozására megalakult konzorcium tagjai, a PMISZK vezetésével, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH), a Miniszterelnöki Hivatal (MeH), a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) és a Vám- és Pénzügyőrség.

Szántó Tamás, a PMISZK elnökhelyettese elmondta: a megvalósítandó projekt biztosítja majd, hogy az állam számára a befizetéseket elektronikus úton is teljesíthessék az állampolgárok, illetve a cégek, de a csekkes befizetés lehetősége is fennmarad. A rendszer teljes kiépítése lehetővé teszi majd a fizetések gyorsabb és egyszerűbb végrehajtását, azt, hogy a vállalkozások, illetve az állampolgárok internetes bankolás, bankkártya, illetve mobiltelefon segítségével hajtsák végre az állam számára esedékes befizetéseiket.

Az EFER megvalósítására kiírt közbeszerzési eljárást a Getronics Magyarország Kft. nyerte. A rendszertervezés az eredeti elképzelésektől eltérően külső okok miatt hosszabbra nyúlt, de a részletes tervek jóváhagyása néhány napja megtörtént, így elindulhat a fejlesztési munka. A projekt megvalósításának határidejét 2010. július 31-re módosították. A konzorciumi tagok számára szeptember 15-ig lesz lehetőség arra, hogy az EFER-hez illesszék rendszereiket, és csatlakozzanak a központi elektronikus fizetési szolgáltatáshoz.

Szántó Tamás kérdésre elmondta: az EFER lehetőséget biztosít az ügyfeleknek arra, hogy az ügyintézéshez kötődő fizetési kötelezettséget egy összegben, egy tranzakcióval fizessék abban az esetben is, ha a befizetés több számlát érintene. A felosztás technikai lebonyolítása a Magyar Államkincstárban nyitott, az intézményhez rendelt átvezetési számla segítségével történik.

Az elnökhelyettes egy másik kérdésre elmondta: a fizetési tranzakciókat ténylegesen lebonyolító bankot (esetleg bankokat) később pályázat útján választják ki, a tranzakciós díjakat az állam téríti meg.

Kulcsszavak: közigazgatás

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az OnRobot bővíti termékcsaládját!

A robotikai End-of-Arm eszközök globális éllovasa, az OnRobot innovatív Gecko nyom nélkül tapadó gripperének egy új kompakt, egykorongos verzióját dobta piacra. Az új egykorongos Gecko SP (single pad) a megszokott funkciókat hozza most el olyan új automatizációs alkalmazások számára is, melyeknek kevesebb helyre és alacsonyabb teherbírása van szükségük. 

2020. február 21. 13:15

207 millió forint befektetést kapott a Trustchain digitális szerződéskötő platform

AZ MFB csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől újabb, ezúttal 207 millió forintnyi befektetést kapott a TrustChain Systems Kft. A vállalkozás szolgáltatásai folyamatosan bővülnek, februárban indult a valós idejű távoli ügyfél-azonosítás magyar nyelven.

2020. február 21. 11:59

Társasjáték a biztonságos internetért

A biztonságos internet megteremtésében kiemelt prioritás, hogy már a legkisebbek is tisztában legyenek az online tér kockázataival és azzal, hogy milyen módon kerülhetik el a rájuk leselkedő veszélyeket. A Biztonságos Internet Napján a Microsoft Magyarország olyan offline társasjátékot mutatott be, amely játékos módon tanítja meg a gyerekeket arra, hogyan kell biztonságosan közlekedni a virtuális térben.

2020. február 20. 17:44

A GDPR millió dolláros kérdése: mit is kell megvédeni?

A GDPR elsősorban értünk van, személyes adatainak védelmére hozták létre. Sokszor mégis felesleges tehernek tűnik. Magánemberként gyakran bosszúságnak érezzük, ha a sokadik hozzájárulást kell megadnunk az adataink kezeléséhez. Vállalati döntéshozóként vagy informatikai szakemberként pedig ennél jóval több feladatot ró ránk, hogy ezeket az érzékeny információkat valóban megfelelően kezeljük, hiszen a szabályozás rendszerint óriási mennyiségű adatot érint. A Micro Focus tapasztalata szerint számottevő könnyítést jelent, ha fájlelemző szoftver segítségével mérjük fel, pontosan mely adatainkra vonatkozik a szabályozás, és ezek hol találhatók a cég rendszereiben. 

2020. február 20. 15:54

Magyarországon először élesben is elindul a nyílt bankolás

Öt hónapja léptek életbe az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének (PSD2) nyílt bankolással kapcsolatos rendelkezései, és a Számlázz.hu az egyike annak a négy fintech cégnek, amely megszerezte a Magyar Nemzeti Banktól az ún. AISP engedélyt, melynek értelmében – az ügyfelek hozzájárulása után – harmadik félként hozzáférhet az ügyfelek banki adataihoz. Most pedig hazánkban először élesben is elindul a nyílt bankolás: az online számlázó autokassza rendszerébe mostantól a K&H Bank több mint 120 000 vállalkozói és nagyvállalati ügyfele is becsatlakozhat, megspórolva ezzel akár heti többórányi munkát.

2020. február 20. 14:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve

2020. február 18. 10:35

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01
online sportfogadás