Arat a Google, virul az online hirdetési piac

Kiss Ádám Zoltán, 2010. április 17. 07:58

Miközben a hazai teljes reklámpiac ötödével zsugorodott, nemzetközi szinten az online reklámok terjedése töretlennek tűnik, hiszen a főként ezekből élő Google 19 százalékos növekedéssel 2 milliárd dollár tiszta bevételt ért el a negyedévben.

A március 31-ével zárult negyedév most közzétett adatai szerint a vállalat az előző év hasonló időszakéhoz képest 19 százalékos bővülést mondhat magáénak, és a fejlődés egyik motorja az AdSense program volt, az innen származó bevétel 24 százalékkal nőtt.

A vállalat legutóbbi lezárt pénzügyi negyedévében tisztán 5,06 milliárd dollár bevételt könyvelt el, ami kissé meghaladja az elemzők által várt 4,95 milliárd dollárt, a teljes bevétel 6,77 milliárd volt, de ebből lejön 1,71 milliárd költség. Ilyen például a 4 százalékos munkavállalói állománybővülés, ami után már 20621 főt foglalkoztat a cég, vagy a 239 millió dollárnyi tőkeberuházás. A Google nyeresége így 1,96 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 1,4 milliárdról, ami legalábbis a legnagyobbak online hirdetési bevételeinek nem hogy visszaesését, de növekedését mutatják.

Mindeközben itthon 162 milliárd forintosra becsülte a Magyar Reklámszövetség a 2009-es hazai reklámköltést, ami majdnem az ötödével kevesebb a megelőző év 200,6 milliárdjához képest. Médiatípusokra lebontva: a televízióban 65,39 milliárdot költöttek el 2009-ben, ami 16,5 százalékos visszaesés 2008-hoz képest, a sajtó 27,8 százalékkal esett vissza a 50 milliárdjával, de a legnagyobb vesztes a rádiós piac, ahol 30,1 százalékkal kevesebbet, 8,19 milliárdot költöttek el, részben az elhúzódó frekvenciabotránynak köszönhetően.

A közterületi piac szintén visszesett 29,7 százalékkal, 14,34 milliárdos költéssel. Egyedül a mozi (8,1 százalék, 800 milliós költés) és az online szegmens tudott növekedni 2009-ben. Az internet viszonylag „válságálló” módon, ahogy Novák Péter, az IAB Hungary elnöke fogalmazott, tartani tudta az utóbbi évek növekedését: tavaly 6,9 százalékkal nőttek az online költések, amivel a szegmens elérte a 23,3 milliárdot, a harmadik legnagyobb szeletté válva a televízió és a sajtó után a reklámtortában.

Kulcsszavak: Google +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Dell Technologies kutatása szerint a cégeket több katasztrófa érte idén, mint a korábbi években

A Dell Technologies legújabb megoldásaival tovább erősíti vezető iparági szerepét az adatvédelmi eszközök és szoftverek*1 terén, hogy segítsen az ügyfeleknek megvédeni az adataikat a helyszínen, a publikus felhőszolgáltatóknál és az edge-en. A Dell PowerProtect Data Manager egyszerűen használható fejlesztésekkel támogatja a multi-cloud adatvédelmet. A Dell fejlesztései a mesterséges intelligencián alapuló Zero Trust-architektúrák bevezetésével segítik megvédeni a cégeket a kibertámadások egyre növekvő veszélyeitől.

2022. december 8. 18:36

20 éves Magyarország legnagyobb boltszámú kereskedelmi rendszere

2002-ben írt alá szerződést egységes, integrált kereskedelmi rendszerének kialakításáról és bevezetéséről a CO-OP Hungary Zrt. a KFKI-Laurel konzorciummal. A projekt a maga 10 milliárd forintos becsült költségével akkoriban nemcsak idehaza, hanem a kelet-közép-európai régióban is óriási volumenűnek számított. A legkiterjedtebb magyar kiskereskedelmi lánc, a Coop mintegy 1500 boltjába vezette be a Laurel a megoldást, amely így méretében és komplexitásában is vetekszik a világ vezető integrált rendszereivel.

2022. december 8. 17:04

Két nemzetközi díjat is eredményezett a Hungrana és az SAP együttműködése

16 országból érkező digitalizációs vállalatfejlesztési projektek versenyében Digitális Úttörő kategóriában fődíjat (grand winner) és kiemelt helyezést (winner) is kiérdemeltek a Hungrana Kft-nél végrehajtott SAP modulbevezetések. A közép-kelet-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awards nem csupán a német szoftveróriás „háziversenye”, hanem az SAP rendszereket használó ügyfelek számára igazodási pont is jövőbeni fejlesztéseik magabiztos elhatározásához.

2022. december 8. 14:08

Ismét lehet indulni a Magyar Innovációs Nagydíj Pályázaton

A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) 2022-ben is meghirdeti a Magyar Innovációs Nagydíj Pályázatot, a Magyar Innovációs Alapítvány által, a Kulturális és Innovációs Minisztérium és a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal főtámogatásával, valamint az Agrárminisztérium és a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala támogatásával. A megmérettetés keretében immár 31. alkalommal fogják elismerni a legkiválóbb hazai innovációs teljesítményeket. Nevezni 2023. február 3-ig lehet. 

2022. december 7. 18:50

Új magyar fejlesztés teszi egyszerűbbé a készpénzmentes adománygyűjtést

Az Ingenico Magyarország bemutatta megújult Adományozó Totemét, amely lehetővé teszi a bankkártyás adományok gyűjtését, akár emberi felügyelet nélkül is.

2022. december 7. 15:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A világ legígéretesebb kiberbiztonsági vállalatai közé került a Clarabot

2022. december 6. 21:30

Lezárult a 2022-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2022. december 2. 13:58

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55