Csalódást okozó negyedéves eredmény az Ericssonnál
A svéd LM Ericsson AB a vártnál alacsonyabb 2010-es első negyedévi eredményről és forgalomról számolt be a gazdasági válság utóhatásaképpen lecsökkent hálózatüzemeltetői beruházások miatt.
A távközlési berendezések piaca 2009-ben súlyos visszaesést szenvedett el a beruházások csökkenése miatt.
Az Ericsson üzemi eredménye a közös vállalkozások és az átszervezési költségek leszámításával 4,5 milliárd svéd korona lett (625 millió dollár), szemben az egy évvel ezelőtti 4,7 milliárd koronával. A Reuters által elemzők körében végzett felmérés átlagosan 4,8 milliárd koronás eredményt jelzett előre az idei első negyedévre.
Az értékesítési árbevétel 45,1 milliárd korona lett az elemzők által várt 48,4 milliárd helyett, a tavalyi 49,6 milliárd után.
Az adózott eredmény a március végén zárt negyedévben 1,3 milliárd korona lett (180 millió dollár) a tavalyi 1,72 milliárd után.
Az Ericsson költségcsökkentési programjának keretében végrehajtott átszervezések költségei 2,2 milliárd koronára rúgtak a negyedév folyamán. A konszern 2009 első negyedévében léptette életbe átfogó költségcsökkentési programját és az idei második negyedévben
számít lezárására. A programtól összesen 15 milliárd koronás kiadásokat követően évi 15-16 milliárd koronás megtakarítást vár a konszern.
A világszerte több mint 85 ezer alkalmazottat foglalkoztató Ericsson egyike a legnagyobb svéd vállalatoknak.
Kapcsolódó cikkek
- Econet.hu: 607,2 millió forint veszteség
- Nagyobb lett a vártnál a Dell negyedéves profitja
- Bookline: 4,3 százalékkal nőtt a forgalom az I-III. negyedévben
- Az Infineon félvezetőgyártó növelte profitját
- A vártnál nagyobb nyereség a Vivendinél
- Az Intel a tervezettnél 14 százalékkal több osztalékot fizet
- Nagy profitnövekedés az Ericssonnál
- A vártnál nagyobb nyereség és bevétel az IBM-nél
- Az Apple 70 százalékkal növelte nyereségét
- Megháromszorozta nyereségét a Philips
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új értékesítési vezető a Schneider Electricnél
Hadobás Tibort nevezték ki a Schneider Electric ipari automatizációért felelős magyarországi értékesítési vezetőjének. A 27 éve a vállalatnál dolgozó szakember új pozíciójában gépgyártó, rendszerintegrátor és végfelhasználói területekért felel majd.
760 milliárd forintos keret a hazai digitalizációs fejlesztésekre
Több mint 760 milliárd Ft támogatás lesz elérhető a 2021-27. között a DIMOP Pluszból digitalizációs fejlesztésekre Magyarországon. A szupergyors Internet Program (SZIP) folytatásaként indul a Gigabit Magyarország Program.
ABB Decoded podcast: Segítség a globális vízhiány-válság megoldásához
Az ABB technológiai podcastjának, az ABB Decodednek legújabb epizódja a globális vízhiány problémájával foglalkozik, továbbá azzal, hogy a ma rendelkezésre álló technológia miként segíthet a válságos helyzet megoldásában. Az idei, 2023-as Víz Világnapján az ENSZ "A változás felgyorsítása a víz- és szennyvízkezelési válság megoldása érdekében" címmel vízügyi programot indított, megállapítva, hogy 2,2 milliárd ember nem jut hozzá megfelelően kezelt ivóvízhez, és több mint 4,2 milliárd ember számára nem érhető el a biztonságos szennyvízelvezetés. A szennyvíz megdöbbentő hányada, közel 80 százaléka mindenfajta tisztítás vagy újrahasznosítás nélkül kerül vissza az ökoszisztémába.
A digitális oktatáshoz tervezett interaktív kijelzőmegoldásokat az LG
Az LG Electronics (LG) bejelentette, hogy piacra dobja a CreateBoard elnevezésű, új, digitális oktatást segítő termékcsaládot. A 86TR3DK, a 75TR3DK, a 65TR3DK és 55TR3DK modellekből álló portfóliót a tantermekbe tervezte a vállalat: a CreateBoard kijelzők 40 pontos* multi-touch érintőképernyővel teszik teljessé az interaktív tanítás és tanulás élményét. Az eszközök ráadásul kényelmesen összekapcsolhatók különféle digitális oktatási alkalmazásokkal, miközben a távoli elérést egy könnyen kezelhető felhőalapú megoldás biztosítja.**
Új, minden szektorra kiterjedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon
A Brillit.com megújulásával egy új, minden területet lefedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon, egyfajta interaktív vállalkozói marketplace. Az egyedülálló és ingyenes üzletfejlesztési platform, a Brillit, ezzel egy olyan digitális szolgáltatáskereső felületet hoz létre saját – már most is 4000 céget és vállalkozót tartalmazó adatbázisából –, ahol bárki, legyen az magánszemély vagy cég, könnyen rátalálhat az igényeinek megfelelő szolgáltatásra. Ezzel párhuzamosan az oldalra regisztráló szolgáltatók saját profiljuk kitöltésével erősíthetik online jelenlétüket, és ezáltal jelentősen támogathatják értékesítési törekvéseiket.