Internetfüggők az amerikai diákok
Az amerikai diákok annyira ragaszkodnak mobiljaikhoz, a közösségi oldalakhoz és az internethez, hogy a drog- és alkoholfüggőséghez hasonló tüneteket mutatnak - állapította meg egy új tanulmány.
A Marylandi Egyetem kutatói kétszáz diákot kértek meg, hogy egy teljes napra hagyjanak fel mindenféle médiahasználattal. A 24 óra elteltével sok önkéntesnél megvonási tüneteket tapasztaltak: ellenállhatatlan vágyat és szorongást, valamint képtelenséget arra, hogy jól funkcionáljanak médiaeszközeik és közösségi hálójuk nélkül.
Susan Moeller projektvezető, az egyetem újságírással foglalkozó tanszékének professzora elmondta, hogy sok hallgató leírta, mennyire szenvedett kapcsolatai elvesztésétől, amelyet egyesek úgy éltek meg, mintha barátjuk és családjuk nélkül maradtak volna.
Az egyik diák úgy fogalmazott, hogy mobiljuk, laptopjuk, televíziójuk és iPodjuk között élve az emberek egyszerűen "képtelenné válnak levedleni médiabőrüket".
Moeller szerint a diákok leginkább a szöveges és azonnali üzeneteiket, az email-eket és a Facebookot hiányolták. Kevés hallgató számolt be ugyanakkor arról, hogy tv-híradókat nézne vagy napilapot olvasna. A diákok nem ragaszkodtak egyes hírprogramokhoz, híradós személyiségekhez vagy hírtovábbító eszközökhöz, és ritkán tettek különbséget hírek és általános információk között.
Kapcsolódó cikkek
- Az ENSZ az internet szabályozását mérlegelheti
- Egyre fontosabb az internet az amerikaiak számára
- Pakisztán elrendelte az internettartalmak ellenőrzését
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- Biztonságos internetet ígérnek a tudósok
- Új tenger alatti kábellel nagysebességű internet Afrikában
- Asztúria hercege-díjat kaptak az e-mail és a mobiltelefon "feltalálói"
- KSH: 112 ezerrel csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma
- Egyharmadával visszaesett az internetforgalom Svédországban egy új törvény nyomán
- Még a nejünknél is fontosabb a web
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az IOI Tudományos Bizottságának tagjává választották az ELTE oktatóját
Németh Zsoltot, az ELTE Informatikai Karának oktatóját a Nemzetközi Informatikai Diákolimpia Tudományos Bizottságába választották 5 éves időtartamra.
Együttműködik a Team Vitality és a Philips monitors
A Team Vitality globális esports szervezet örömmel jelenti be, hogy szövetségre lépett az MMD-vel, a vezető képernyő-specialistával és a Philips monitors márka licencpartnerével. A Philips monitors a partnerség keretében támogatja a Team Vitality FIFA csapatát, akik kizárólag a Philips Momentum prémium terméksorozaton fognak játszani. A Philips monitors megjelenik a FIFA csapat hivatalos mezén is és a felek szorosan együttműködnek a személyre szabott tartalmak és az egyedi történtek megformálásában.
Online gyermekvédelmi kampányt indít a Magyar Telekom
A Magyar Telekom a Hintalovon Alapítvánnyal partnerségben, véleményvezérek bevonásával indít edukációs programot Digitális Szülő vagyok! néven. A kampány célja, hogy felhívja a szülők figyelmét a gyermekek online térben való megjelenésének lehetséges veszélyeire és iránymutatást adjon, hogyan lehet tudatosan és biztonságosan tartalmakat megosztani a közösségi média felületeken.
Az ABB környezetbarát szuperjachthoz szállít Azipod elektromos hajtást
A luxusjachtokat építő, holland Oceanco vállalattal kötött, az Azipod-technológia beépítését célzó projekthez kapcsolódó első szerződés megalapozza a két vállalat együttműködését a fenntartható elektromos hajtások piacán, amelynek forgalma 2025-re várhatóan meghaladja a 10 milliárd dollárt is.
A Vodafone Csoport 20 millió eurót fektet a digitális készségek és oktatás fejlesztésébe világszerte
Az oktatás világnapja alkalmából a Vodafone Csoport bejelentette, hogy a Vodafone Alapítvány a következő 5 évben 20 millió euróval támogatja a helyi Alapítványok digitális készségeket fejlesztő és oktatási programjait. A támogatás így a hazai oktatás mellett az Albániában, Csehországban, Németországban, Görögországban, Írországban, Olaszországban, Luxemburgban, Hollandiában, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Királyságban tanuló diákokat fogja segíteni. A befektetés 2025-re várhatóan 16 millió tanulót fog elérni.*