Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdán közzétett adatai szerint a januári 42 ezres és a februári 48 ezres növekedés után márciusban nem változott a magyar mobilpiacon az összes előfizetői száma, továbbra is 11 millió 883 ezer szerződést tartottak nyilván.
Az NHH gyorsjelentése szerint egy évvel korábban, 2009. március végén a három szolgáltató teljes ügyfélszáma 12 millió 112 ezer volt, majd az év végére ez a szám 11 millió 792 ezerre csökkent. Tavaly márciusában 100 főre 120,8 előfizetés, 2009 végén 117,7 jutott Magyarországon, míg 2010 márciusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 118,7 sim-kártya jutott.
Az idén március végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a T-Mobile részesedése a februári 43,10 százalékról 43,09 százalékra, a Vodafone-é 22,09 százalékról 22,03 százalékra csökkent, míg a Pannon részesedése 34,81 százalékról 34,88 százalékra emelkedett. A 2009. év végi állapothoz képest piaci részesedését egyedül a Pannon növelte 0,36 százalékponttal, míg a T-Mobile részesedése 0,32 százalékponttal, a Vodafone-é 0,04 százalékponttal csökkent.
Tavaly márciusban a mobilszolgáltatóknak 10 millió 802 ezer forgalmat generáló ügyfelük volt, s az év végén 10 millió 931 ezer forgalmazásban részt vevő előfizetőt tartottak nyilván, 70 ezerrel többet, mint az idén március végén. Ez év februárjához viszonyítva a Vodafone részesedése 22,75 százalékról 22,71 százalékra, a Pannoné 33,04 százalékról 32,98 százalékra csökkent, míg a T-Mobile 44,29 százalékról 44,31 százalékra növelte piaci részesedését.
Az NHH elemzése szerint 2010 tavaszán folytatódott az előfizetéses kártyák arányának növekedése, így a feltöltőkártyák részesedésének csökkenése. Március végén a teljes ügyfélszám 56,2 százaléka használt feltöltőkártyát, míg három hónappal korábban ez
az arány még 56,7 százalék, egy évvel korábban pedig 60,4 százalék volt. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.
A három mobilszolgáltató ügyfelei az első negyedévben 15 ezer 352, ezen belül márciusban 4 ezer 889 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 324 ezer 585 mobilszámot érintett.
Kapcsolódó cikkek
- Júniusban a mobil-előfizetések száma csökkent, az aktív ügyfeleké pedig nőtt
- 70 százalékkal nőtt tavaly a mobilinternetezők száma
- Ismét kevesebb mobilozó októberben
- Szeptemberben bővült a vezetékes szélessávú piac
- Augusztusban hódított a mobilinternet
- Változatlan az aktív ügyfelek száma a mobiltelefonálás piacán
- NHH: nőtt a mobilinternetezők száma júliusban
- Júniusban is népszerű volt a mobilinternet
- Rekordnövekedés a mobilinternet-piacon
- Májusban folytatódott a lemorzsolódás a mobilpiacon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új ajánlatokkal jelentezik a Telekom
Vajon hogyan tudnánk még elégedettebbé tenni az ügyfeleinket és még magasabb minőségű szolgáltatást, vagy terméket biztosítani nekik? – teszi fel a legtöbb cégvezető a kérdést, legyen szó akár most induló, akár több éve jól működő vállalkozásról. Miközben a fejlesztés és a fejlődés vállalkozásonként mást és mást jelent, a digitális megoldások szerepe mindenhol és minden ponton ugyanúgy felértékelődött, kulcsfontosságúvá vált: a Telekom most arra vállalkozik, hogy egy online követhető „átalakító show” segítségével megmutassa, hogyan járul hozzá a digitalizáció a vállalkozások fejlődéséhez, amit a Telekom új üzleti ajánlatokkal és megoldásokkal is támogat.
Stratégiai partnerség a képalkotó technológiákban
Bemutatta a Xiaomi a Leicával közösen tervezett új, Xiaomi 12S sorozatot, amely a két társaság stratégiai partnerségének első mérföldköve. A Xiaomi 12S ötvözi a Leica optikával, képfeldolgozással, képminőséggel kapcsolatos mélyreható ismereteit a Xiaomi okostelefonos fényképezés terén szerzett gazdag tapasztalataival. Az új széria típusai Leica Summicron lencsékkel rendelkeznek, és támogatják a Leica képalkotó profiljait, amelyek egyszerre segítik a felhasználókat abban, hogy minél inkább kifejezzék kreativitásukat, miközben a legmodernebb algoritmusok segítenek megőrizni a Leica évszázados képesztétikáját.
Mobilhálózata modernizációjával készül a Telekom a drasztikusan növekvő adatforgalomra
Lekapcsolta 3G hálózatát a Magyar Telekom, amely már sehol nem érhető el. Az ügyfelek nem maradnak szolgáltatás nélkül ezt követően sem: a közel országos lefedettségű, a korábbi technológiáknál jobb ügyfélélményt nyújtó 4G hálózat továbbra is rendelkezésre áll mind a hang-, mind az adatforgalom céljára. A legfeljebb 3G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek hangforgalmát a meglévő 2G hálózat veszi át.
Yettel: Tudatos utazási tippek
Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk és a tudakozónk.
A neves divatfotós örökítette meg a HONOR Magic4 Pro szépségét
A HONOR globális technológiai márka Nima Benatival, a tehetséges olasz, évek óta haute couture divatfotózással foglalkozó művésszel dolgozott együtt, hogy egy új oldaláról mutassák meg az egész világnak a HONOR Magic4 Pro készüléket. A HONOR a 2022-es Mobile World Congress-en mutatta be vadonatúj prémium termékcsaládját, élén a zászlóshajó HONOR Magic4 Pro-val.