Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma

MTI Sajtóadatbank, 2010. április 29. 09:20

Márciusban is csökkent a forgalmazásban részt vevő, aktív mobilelőfizetők tábora, míg januárban a hívást indítók vagy fogadók száma 19 ezerrel nőtt, addig februárban 28 ezerrel, márciusban pedig további 61 ezerrel 10 millió 861 ezerre mérséklődött.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdán közzétett adatai szerint a januári 42 ezres és a februári 48 ezres növekedés után márciusban nem változott a magyar mobilpiacon az összes előfizetői száma, továbbra is 11 millió 883 ezer szerződést tartottak nyilván.

Az NHH gyorsjelentése szerint egy évvel korábban, 2009. március végén a három szolgáltató teljes ügyfélszáma 12 millió 112 ezer volt, majd az év végére ez a szám 11 millió 792 ezerre csökkent. Tavaly márciusában 100 főre 120,8 előfizetés, 2009 végén 117,7 jutott Magyarországon, míg 2010 márciusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 118,7 sim-kártya jutott.

Az idén március végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a T-Mobile részesedése a februári 43,10 százalékról 43,09 százalékra, a Vodafone-é 22,09 százalékról 22,03 százalékra csökkent, míg a Pannon részesedése 34,81 százalékról 34,88 százalékra emelkedett. A 2009. év végi állapothoz képest piaci részesedését egyedül a Pannon növelte 0,36 százalékponttal, míg a T-Mobile részesedése 0,32 százalékponttal, a Vodafone-é 0,04 százalékponttal csökkent.

Tavaly márciusban a mobilszolgáltatóknak 10 millió 802 ezer forgalmat generáló ügyfelük volt, s az év végén 10 millió 931 ezer forgalmazásban részt vevő előfizetőt tartottak nyilván, 70 ezerrel többet, mint az idén március végén. Ez év februárjához viszonyítva a Vodafone részesedése 22,75 százalékról 22,71 százalékra, a Pannoné 33,04 százalékról 32,98 százalékra csökkent, míg a T-Mobile 44,29 százalékról 44,31 százalékra növelte piaci részesedését.

Az NHH elemzése szerint 2010 tavaszán folytatódott az előfizetéses kártyák arányának növekedése, így a feltöltőkártyák részesedésének csökkenése. Március végén a teljes ügyfélszám 56,2 százaléka használt feltöltőkártyát, míg három hónappal korábban ez
az arány még 56,7 százalék, egy évvel korábban pedig 60,4 százalék volt. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.

A három mobilszolgáltató ügyfelei az első negyedévben 15 ezer 352, ezen belül márciusban 4 ezer 889 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 324 ezer 585 mobilszámot érintett.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Galaxy Z sorozat új tagjai megváltoztathatják az okostelefonokhoz való viszonyt

A Samsung bejelentette az összehajtható okostelefonok következő generációját: megérkezett a Galaxy Z Flip4 és a Galaxy Z Fold4. A készülékek testreszabható, elegáns külsővel és továbbfejlesztett teljesítménnyel érkeznek. A Galaxy Z sorozat, ahogy eddig is, szakít a hagyományokkal, a negyedik generációs készülékek új lehetőségeket hoznak el a mindennapi kapcsolattartásba.

2022. augusztus 10. 16:01

Minden eddiginél vagányabb arculattal és termékekkel jelentkezett a Mobilfox

A Mobilfox, amely idén ünnepelte 6. születésnapját, teljes változáson ment keresztül, amelynek keretében átalakult a márka kommunikációja és megújult a termékpalettája. Az új arculat és a vállalat teljes külső megjelenése a bátorságról és az önmegvalósításról fog szólni ezután. 

2022. augusztus 2. 12:38

A Dell új szintre emeli a javíthatóságot egy kiterjesztettvalóság-alkalmazással

A Dell Technologies mindig szem előtt tartotta a termékek könnyű javíthatóságát a környezettudatosság jegyében. Most egy újabb lépést tett ezen a területen, bejelentette a világ első szervizeléshez tervezett AR alkalmazását, a Dell AR Assistant applikációt. A vállalat olyan ingyenes iOS-en és Androidon is elérhető alkalmazást fejlesztett, amely a kiterjesztett valóság alkalmazásával, lépésenként vezeti végig az ügyfeleket a Dell eszközök alkatrészeinek cseréjén. 

2022. július 31. 10:05

Így hozd ki a legtöbbet a telefonodból a fesztiválokon

Két év kihagyás után idén ismét ezerrel dübörög a fesztiválszezon, a koncertek hálójában pedig kifejezetten sokféleképp számítunk hű társunk, a telefonunk segítségére. De hogyan hozzuk ki belőle a legtöbbet, ha már úgyis ott lapul a zsebünkben? A Nokia Mobile összegyűjtött pár gyakori fesztiválhelyzetet, és néhány mobilos megoldást, kifejezetten partiarcoknak. ​

2022. július 29. 17:20

Kapcsolattartás az ügyfelekkel

Az elmúlt néhány évben számos megszokott üzleti tevékenység megszakadt és a prioritások eltolódtak, ezért az ügyfélkapcsolattartás fontosabbá vált, mint valaha. Az üzenetküldő alkalmazások számtalan olyan funkciót kínálnak, amelyek megkönnyítik és kényelmessé teszik az ügyfélkapcsolattartást mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára, még a legnehezebb helyzetekben is. 

2022. július 28. 14:11

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket

2022. július 31. 12:17

Hetedik éve sikeres az ABB női esélyegyenlőséget célzó mentorprogramja

2022. július 25. 12:40

Így mutatkozik meg a háború hatása a kriptovilágban

2022. július 19. 16:24

Újra keresik az év webshopjait

2022. július 8. 18:20